راهیابی 66 حافظ به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ
کد خبر: 4147434
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴

راهیابی 66 حافظ به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ

از مجموع ۷۷ حافظ شرکت‌کننده در چهارمحال‌وبختیاری، 66 نفر شامل ۵۳ بانو و ۱۳ آقا به مرحله شفاهی هجدهمین دوره طرح «ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم» راه یافتند.

مدرک تخصصی حفظ

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئيس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از استان در خصوص نتایج مرحله کتبی هجدهمین دوره طرح «ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم» در استان، اظهار کرد: از مجموع ۷۷ حافظ شرکت‌کننده در این آزمون، 66 نفر شامل ۵۳ بانو و ۱۳ آقا به مرحله شفاهی راه یافتند.

وی ادامه داد: در حفظ ۱۰ جزء، ۲۱ خانم و سه آقا، در ۲۰ جزء، ۱۳ خانم و پنج آقا و در حفظ کل قرآن کریم ۱۹ بانو و پنج آقا از چهارمحال‌وبختیاری به مرحله دوم این دوره از طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ راه یافتند.

کارگر تصریح کرد: آزمون‌های مرحله دوم از  ۲۱ تا ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ به‌صورت شفاهی در مرکز استان و با حضور ممتحنین مجاز و مورد تأیید سازمان دارالقرآن برگزار خواهد شد که جدول زمان‌بندی آن ۱۰ روز قبل از آزمون به اطلاع حفاظ می‌رسد.

رئيس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در دوره قبلی آزمون اعطای مدرک حفظ در مجموع، ۱۰۵ نفر از حافظان استان در این آزمون شرکت کردند که پس از طی مراحل آزمون‌ها در نهایت، ۱۹ حافظ شامل ۱۳ بانو و ۶ آقا موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم شدند. با توجه به حضور 77 حافظ در آزمون امسال، کاهش قابل تأملی را در آمار ثبت‌نامی‌های امسال شاهد بودیم.

یادآور می‌شود، ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم ویژه حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha