آغاز فرایند آسیب‌شناسی جشنواره قرآنی وزارت علوم
کد خبر: 4147690
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
احسان خامنوی‌خیابانی خبر داد:

آغاز فرایند آسیب‌شناسی جشنواره قرآنی وزارت علوم

رئیس اداره فعالیت‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از آغاز فرایند آسیب‌شناسی جشنواره قرآنی دانشجویان پس از برگزاری دوره سی و هفتم خبر داد و گفت: در این آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت جشنواره به منظور ارتقای کیفی جشنواره احصا خواهد شد.

آغاز فرایند آسیب‌شناسی جشنواره قرآنی وزارت علوم

احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد فعالیت‌های این اداره در حوزه جشنواره پس از پایان سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، گفت: در حال حاضر اولین رویدادی که پیش رو  خواهیم داشت برگزاری مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است که مردادماه امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و در ارومیه برگزار می‌شود.

وی در مورد این جشنواره افزود: در حال حاضر رایزنی‌های فنی از قبیل سهمیه‌ دستگاه‌ها در این جشنواره و سایر جزئیات برگزاری آن با نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صورت گرفته است. با توجه به اینکه ‌سهمیه‌ها از قبل به صورت سنتی بود، نکات و پیشنهاداتی برای واقعی‌تر شدن سهمیه‌ها به شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، ارائه شد. 

خامنوی‌خیابانی در ادامه تصریح کرد: در زمینه جشنواره قرآنی وزارت علوم هم پس از برگزاری دوره سی و هفتم، فرایند آسیب‌شناسی و دریافت پیشنهادات مخاطبان در خصوص رویدادی که پشت سر گذاشته شد را آغاز کرده‌ایم. علاوه بر این در ایام برگزاری جشنواره سی و هفتم در لرستان یک نظرسنجی در فضای مجازی برگزار و نتایجی به دست آمد که در حال تحلیل آمار به دست آمده هستیم تا مشخص شود در کدام بخش‌ها و آیتم‌ها نقص داشته و در کدام قسمت‌ها شرایط بهتر بوده است. در نهایت از مخاطبان می‌خواهیم پیشنهادات خود را در خصوص جشنواره قرآن و عترت به ما منتقل کنند تا برای دوره‌های آینده شاهد جشنواره‌ای با بهترین کیفیت باشیم.

وی به برگزاری جلسه‌ای با شرکت کنندگان در جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در روز پایانی جشنواره در دانشگاه لرستان اشاره و اظهار کرد: در آن جلسه از شرکت کنندگان خواسته شد تا هر پیشنهادی که می‌تواند جنبه اصلاحی داشته باشد و به بهتر برگزار شدن رویداد و پربارتر شدن آن کمک کند به ما منتقل کنند. تاکنون پیشنهاداتی دریافت شده که از جمله آنها اضافه شدن رشته‌های جدید به جشنواره است.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم بیان کرد: از جمله این پیشنهادات اضافه شدن رشته تصویرگری کتاب کودک با زمینه‌های قرآنی یا داستان نویسی کتاب کودک است. تمام پیشنهاداتی که دریافت خواهد شد مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در صورت کاربردی بودن مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان در مورد زمان شروع فرایند دوره جدید جشنواره نیز بیان کرد:‌ دوره جدید جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم با شروع سال تحصیلی آینده آغاز خواهد شد. امسال دیگر شاهد تأخیر در شروع فرایند جشنواره نخواهیم بود و به محض آغاز سال تحصیلی جدید فرایند جشنواره را آغاز خواهیم کرد تا ان‌شاءالله دانشگاه‌ها با فرصت بیشتری بتوانند این رویداد را مدیریت کنند.  

سمیه عیادی

انتهای پیام
captcha