رئیس ستاد اربعین حسینی از مرز شلمچه بازدید کرد
کد خبر: 4148573
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

رئیس ستاد اربعین حسینی از مرز شلمچه بازدید کرد

سردار سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) امروز، 28 خرداد از مرز بین‌المللی شلمچه بازدید کرد.

بازدید رئیس ستاد اربعین حسینی از مرز شلمچه

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) امروز، 28 خرداد از مرز بین‌المللی شلمچه بازدید کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: توسعه گذرگاه‌های اربعین و ایجاد زیرساخت لازم برای عبور زائران در مرزها در دستور کار قرار دارد و زائران در عبور از مرزها تفاوت را احساس خواهند کرد.

میراحمدی افزود: برای احداث و افزایش سرویس‌های بهداشتی و مه‌پاش در گذرگاه‌های اربعین برنامه‌ریزی لازم شده و ایجاد زیرساخت برای تأمین آب و برق در پایانه‌های مرزی عراق و ایران در حال انجام است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: برای عبور آسان اتباع خارجی و حمل و نقل زائران وزیر کشور با همتای عراقی خود گفت‌وگو کرده و قرار است این مسائل در سفری به عراق بررسی و برطرف شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی با اشاره به پیش‌بینی حضور چهار میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی سال جاری افزود: در مرز شلمچه پارکینگ ۱۰۰ هزار خودرویی در حال آماده‌سازی است.

گفتنی است، بررسی چگونگی پیشرفت زیرساخت‌های مرز شلمچه برای ایام اربعین حسینی(ع) از برنامه‌های سفر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) کشور بوده است.

همچنین پارکینگ بزرگ اربعین، مواکب، مسیر مواکب، پایانه مرزی شلمچه و شلمچه عراق از جمله مناطق مورد بازدید معاون وزیر بود.

سردار میراحمدی با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه، ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

انتهای پیام
captcha