سیستان‌وبلوچستان مقام اول کشور را در شاخص «رشد میزان سواد» کسب کرد
کد خبر: 4149829
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

سیستان‌وبلوچستان مقام اول کشور را در شاخص «رشد میزان سواد» کسب کرد

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش سیستان‌وبلوچستان، گفت: بنا به گزارش مرکز آمار ایران، با تلاش و همت آموزش‌دهندگان پرتلاش و همکاران سوادآموزی تمامی شهرستان‌ها و مناطق سیستان‌وبلوچستان با رشد ۷.۵ درصدی مقام اول کشور را در شاخص «رشد میانگین سواد استان» کسب کردند.

سوادآموزیبه گزارش ایکنا از سیستان‌بلوچستان، به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان، روح‌الله شیرازی، معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش سیستان‌وبلوچستان شامگاه، دوم تیرماه، در شورای سوادآموزی استان، با بیان اینکه شاخص رشد باسوادی در کشور۹۰.۷ درصد است، گفت: نرخ با سوادی در این استان به ۸۷.۰۵ درصد رسید که با میانگین کشوری ۱۰ درصد فاصله دارد. 

وی ادامه داد: بنا به گزارش مرکز آمار ایران، با تلاش و همت آموزش‌دهندگان پرتلاش و همکاران سوادآموزی تمامی شهرستان‌ها و مناطق سیستان‌وبلوچستان با رشد ۷.۵ درصدی مقام اول کشور را در شاخص «رشد میانگین سواد استان» کسب کردند و اداره کل آموزش‌وپرورش استان در شاخص رشد میزان سواد در بین استان‌های کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: استان‌های کرمان با ۵.۳ درصد و استان خوزستان با چهار درصد در جایگاه‌های بعدی این جدول قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۶۵ هزار نفر از افراد بی‌سواد سیستان‌وبلوچستان سواددار شدند افزود: در این مدت دو هزار و ۱۰۰ نیروی آزاد و یک‌هزار نفر از همکاران فرهنگی کار سوادآموزی این تعداد سودآموز را برعهده داشتند.

شیرازی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که این رقم در سیستان‌وبلوچستان به ۲ درصد برسد تا جزو استان‌های برتر قرار بگیریم، گفت: بانک اطلاعاتی دقیقی از تعداد بی‌سوادان استان در دست نیست اما براساس آماری که مرکز آمار ایران به‌صورت تخمینی به ما ارائه داده تقریباً حدود ۲۶۰ هزار نفر بی‌سواد دیگر باقی‌ مانده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: در حوزه باسوادی تلاش داریم استان را به میانگین کشوری برسانیم و در این راستا طرح شتاب‌بخشی را تدوین و در ۲ شهرستان که کمترین میانگین باسواد کشور را دارد اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha