آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی به سوادآموزان فارس
کد خبر: 4150677
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی به سوادآموزان فارس

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این معاونت با حوزه علمیه بانوان استان فارس برای ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی اسلامی به سوادآموزان در سطح استان خبر داد.

نشست نهضت سوادآموزی فارس با حوزه علمیه بانوان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجید احمدی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، 6 تیرماه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان با حوزه علمیه بانوان استان گفت: این تفاهم‌نامه به منظور شناسایی و جذب بی‌سوادان و ارائه آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی در کلاس‌های سوادآموزی در سطح استان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق مفاد این تفاهم‌نامه و در راستای رفع ابهامات و تهیه برنامه عملیاتی  کارگروه تخصصی تشکیل می‌شود، افزود: حوزه سوادآموزی فارس برای نیل به اهداف متعالی خود نیازمند مشارکت و همکاری بیش از پیش سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

احمدی تصریح کرد: مشارکت و همکاری معاونت سوادآموزی با دستگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، اداره‌کل زندان‌ها، ستاد اقامه نماز، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، اداره آموزش و پرورش استثنایی و بخشی از اقدامات در راستای کیفی‌سازی آموزش‌های نهضت سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، توسعه کمی آموزش‌ها را از دیگر اهداف این معاونت دانست و ادامه داد: آموزش ۳۰ هزار بی‌سواد در طول یک سال از برنامه‌های اصلی سوادآموزی فارس است.

وی بیان کرد: کار آموزش را بیش از ۲۸۰۰ آموزشیار برعهده دارد لذا بر اساس این تفاهم‌نامه حوزه علمیه بانوان در ارایه نوع آموزش‌ها با آموزشیاران همکاری خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساجدی، مدیر حوزه علمیه بانوان فارس نیز در این جلسه گفت: امروزه توجه به مسائل فرهنگی از دغدغه‌های اصلی است و حوزه علمیه می‌تواند از ظرفیت خوب دانش‌آموختگان خود در راستای ارائه آموزش‌ها به سوادآموزان استفاده کند.

انتهای پیام
captcha