مناجات زائران در روز عرفه + فیلم و عکس
کد خبر: 4150698
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

مناجات زائران در روز عرفه + فیلم و عکس

زائران بیت‌الله الحرام با حضور در صحرای عرفات و انجام مناسک روز عرفه، رکن اعظم حج را ادا می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الاخباریه، با طلوع آفتاب در روز نهم ذی‌الحجه و آغاز روز عرفه(برابر با امروز، 6 تیر در عربستان)، زائران بیت‌الله الحرام که در صحرای عرفات گرد آمده‌اند، بزرگ‌ترین رکن حج را ادا می‌کنند. در این صحرای عظیم زائران بیت‌الله الحرام از هر رنگ و نژاد، به مناجات خداوند زبان می‌گشایند و در اینجا تفاوتی میان مسلمانان از ملیت‌‌ها و اقوام مختلف نیست بلکه برترین در نزد خداوند باتقواترین آن‌ها است.

در روز عرفه، زائران بیت‌الله الحرام به خطبه‌های عرفه از مسجد نمره گوش فرا می‌دهند. این خطبه امسال به 20 زبان عمده از جمله انگلیسی، فرانسوی، فارسی، اردو، ترکی، چینی و روسی ترجمه می‌شود تا پیام ارزش‌های اسلامی به اطلاع عموم مسلمانان در نقاط مختلف جهان برسد.

در ویدئوی زیر تصاویر هوایی از جبل الرحمة و سرزمین عرفات را همزمان با طلوع امروز مشاهده می‌کنید که مملو از خیل زائران عاشق شده است.

 اهل تشیع در این روز پیش از طلوع آفتاب غسل کرده، در صورت توان، روزه می‌گیرند، زیارت مخصوصه امام حسین(ع) را می‌خوانند و پس از نماز عصر و پیش از خواندن دعای عرفه، دو رکعت نماز خوانده و از خداوند برای گناهان خود طلب آمرزش می‌کنند.

اهل سنت نیز در این روز نماز ظهر و عصر را به شکل شکسته و جمع و با یک اذان و دو اقامه می‌خوانند و از خداوند طلب قبولی طاعات و آمرزش گناهان می‌کنند.

زائران بیت‌الله الحرام تا غروب روز عرفه در صحرای عرفات می‌مانند و با غروب آفتاب به سوی مزدلفه، می‌روند تا شب را در آنجا بگذرانند.

روز عرفه مصادف با روز نهم ذی‌الحجه در تقویم اسلامی، یکی از مقدس‌ترین روزها در تقویم اسلامی و دومین روز از سفر حج است و روز بعد از آن اولین روز از تعطیلات بزرگ اسلامی عید قربان است. در سحرگاه این روز، زائران مسلمان از منا به یک دامنه تپه و دشت مجاور به نام کوه عرفه و دشت عرفه راه می‌یابند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha