برندهای سوئدی که در تیررس تحریم اقتصادی جهان اسلام هستند
کد خبر: 4151569
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

برندهای سوئدی که در تیررس تحریم اقتصادی جهان اسلام هستند

در واکنش به هتک حرمت مقدسات اسلامی و کلام‌الله مجید، رسانه‌ها و شبکه‎های اجتماعی در کشورهای اسلامی با انتشار اسامی شماری از شرکت‌های سوئدی فعال در جهان اسلام به پیشبرد پویش‌های تحریم اقتصادی کالاهای سوئدی کمک کردند.

برندهای سوئدی که در تیررس تحریم اقتصادی جهان اسلام هستند

به گزارش ایکنا، طی ساعات اخیر پویش‌ها برای تحریم محصولات سوئدی در واکنش به جنایت قرآن‌سوزی در سوئد گسترش یافته است.

 نهاد دینی الازهر در مصر هم از همه ملت‌های اسلامی و عربی و صاحبان وجدان‌های بیدار خواسته است که کالاهای سوئدی را تحریم کنند.

در بیانیه الازهر آمده است: با تکرار هتک حرمت‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز علیه همه مسلمانان جهان تحت عناوین آزادی بیان ما خواهان تحریم کالاهای سوئدی در یاری کتاب خدا هستیم.

پارلمان عربی نیز از ملت‌های عربی و اسلامی خواسته است کالاهای سوئدی را تحریم و از سفر به این کشور پرهیز و از پارلمان‌های سراسر جهان نیز خواسته است قوانین جدی در لزوم تحریم کالاهای سوئدی وضع کنند.

در کویت و تعدادی از کشورهای اسلامی انجمن‌های تعاونی خواستار تحریم کالاهای سوئدی شدند.

حمد المطر، یک عضو پارلمان کویت در توئیتی نوشت: آنچه که دولت‌ها در انجام آن کوتاهی می‌کنند، مردم می‌توانند به آن برسند. قرآن ما، خط قرمز است و ما به یک پویش فردی و جمعی به رهبری سازمان‌های جامعه مدنی برای تحریم اقتصادی سوئد نیاز داریم.

وی از انجمن‌های تعاونی اقتصادی در کشورهای عربی خواست پویش‌هایی را برای تحریم محصولات سوئدی آغاز کنند.

برندهای سوئدی که در تیررس تحریم اقتصادی جهان اسلام هستند

در ادامه چند نمونه از شرکت‌های مطرح سوئدی که در کشورهای عربی و اسلامی نمایندگی دارند، آمده است:

ایکه‌آ(ایکیا) (به سوئدی: IKEA ) شرکت سوئدی و چندملیتی است که در زمینه فروش تخت‌خواب، میز و دیگر لوازم اصلی و فرعی خانگی فعالیت می‌کند. در طول 40 سال گذشته، ایکه‌آ حضور خود را در خاورمیانه گسترش داده و تعداد مشتریان آن به طور تصاعدی افزایش یافته است. 

اریکسون(به سوئدی: Telefonaktiebolaget LM Ericsson) یکی از شرکت‌های مطرح دنیا در زمینه فناوری ارتباطات و شبکه تلفن همراه است.

ولوو(به سوئدی: AB Volvo) که یکی از تولیدکنندگان پیشرو خودروهای سنگین و کامیون‌ها در جهان است.

H&M (اچ اند ام) یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌های لباس در جهان است.

الکترولوکس(به سوئدی: Electrolux) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان است.

اسکانیا(به سوئدی: Scania AB) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون و اتوبوس در جهان است.

اوریف‌لیم(Oriflame) اوریف‌لیم یکی از کمپانی‌های بین‌المللی لوازم آرایش در دنیاست که در سال 1967  توسط دو برادر سوئدی و همکارشان راه‌اندازی شد. اوریف‌لیم به عنوان یکی از برندهای مطرح و قابل اعتماد لوازم آرایشی محصولات خود را در بیش از 60 کشور دنیا به فروش می‌رساند. فروش سالانه این برند حدود 1.5 میلیارد یورو در نمایندگی اوریف‌لیم کشورهای مختلف است.

شرکت Stora Enso یا استورمبرگ در صنعت کاغذ، شرکت انرسی Enersys در صنعت انرژی و شرکت نوردیا Nordia نوردیا در زمینه فناوری مالی نمونه دیگری از این برندها هستند.

انتهای پیام
captcha