برپایی مسابقه نوگلان حسینی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4153480
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

برپایی مسابقه نوگلان حسینی در خراسان‌شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: به منظور شناسایی نوجوانان مستعد در زمینه مداحی، مسابقه نوگلان حسینی در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالیحجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: مداحی و ستایشگری ائمه اطهار (ع) در حقیقت ستایشگری نیکی و معنویت و جهاد است.

وی ادامه داد: رسالت عظیم مداحان، تقویت ایمان و ارزش‌های اصیل دینی و اخلاقی است و مداحان اگر با علم و مطالعه کافی در تاریخ اهل بیت(ع) وارد این عرصه شوند، مروج سبک زندگی آنان نیز خواهند بود و مداحان حقیقی قبل از انقلاب و حتی اوایل انقلاب، قبل از مدح خود، آموزه‌هایی از معصومین را در قالب روایت‌ها برای مستمع ارائه می‌کردند.

هدایتی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، به برکت نظام مقدس اسلامی، شاهد گرایش روز افزون نوجوانان عزیز به هیئات مذهبی و به ویژه عرصه ستایش گری و مداحی اهل بیت (ع) هستیم همان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یک پدیده هنری ویژه، منحصر به فرد است که ما هیچ جا شبیه این نداریم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی افزود: مسابقه نوگلان حسینی با همکاری کانون مداحان و کانون بسیج مداحان استان برگزار می‌شود و از جمله برنامه‌های الهام بخش و جریان سازی است که موجب ظهور و بروز استعدادهای این عرصه و تقویت انگیزه در سایر نوجوانان عزیز برای ورود به ساحت مقدس ستایش گری اهل بیت (ع) می‌شود.

انتهای پیام
captcha