حرم امام موسی کاظم(ع) را با هم توسعه دهیم
کد خبر: 4153688
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

حرم امام موسی کاظم(ع) را با هم توسعه دهیم

پروژه صحن امام محمد باقر(ع) یکی از طرح‌های توسعه حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین است که شیفتگان این دو امام معصوم می‌توانند با اهدای نذورات خود در این طرح ماندگار شرکت کنند.

حرم امام موسی کاظم(ع) را با هم توسعه دهیمبه گزارش ایکنا، امروز میلاد مبارک امام کاظم(ع) است. حرم این امام همام در شهر کاظمین و در کنار قبر مطهر امام جواد(ع) قرار دارد، به همین دلیل به این دو حرم، حرم امامین جوادین گفته می‌شود و تنها حرمی است که دو گنبد در کنار هم دارد.

این حرم مطهر در دوران حکومت صدام همانند دیگر حرم‌های مطهر نه تنها هیچ توسعه‌ای پیدا نکرده بود، بلکه بازسازی و مرمت چندانی هم در آن انجام نشده بود. با سقوط صدام و تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات به همت سردار سلیمانی، بازسازی این حرم نیز همانند سایر حرم‌های مطهر آغاز شد و با مشارکت گسترده دوست‌داران اهل بیت(ع) از سراسر جهان، در مراحل اولیه بازسازی و طلاکاری دو گنبد مطهر امامین جوادین(ع) و تعویض سنگ‌های رواق انجام‌ شد.

بازسازی و مرمت مسجد تاریخی صفویه در جوار حرم، سنگ‌کاری کف و بدنه‌ ورودی شمالی این مسجد، تعویض سنگ کف، بدنه و حجره‌های صحن حرم مطهر، مقاوم سازی، تعویض سنگ رواق‌های حرم مطهر، تعویض سنگ کف و بدنه ایوان جنوبی (باب القبله)، تعویض سنگ کف و بدنه ایوان غربی (باب القریش)، تعویض سنگ کف و بدنه و ایجاد محراب مسجدالرضا(ع) و بازسازی و مرمت دارالمفید مسجد الرضا(ع) از دیگر اقدامات ستاد بازسازی حرم مطهر امامین جوادین(ع) است که با مشارکت ارادتمندان به امامین جوادین(ع) انجام شده است.

پس از بازسازی‌های انجام شده، با توجه به افزایش قابل توجه زائران این دو امام معصوم به ویژه حضور میلیونی زائران در ایام اربعین در این حرم، مسئولان ستاد بازسازی و تولیت حرم مطهر تصمیم به توسعه این حرم گرفتند و طرح توسعه حرم امامین جوادین به نام پروژه صحن امام محمد باقر(ع) کلید خورد.

این پروژه از پروژه‌های توسعه‌ای حرم است که با پنج هزار متر زیربنا در حال انجام است. این صحن در ضلع شمالی حرمین امامین جوادین و زیرزمین در حال ساخت است که به باب امیرالمؤمنین از یک سمت و از سمت دیگر به مسجد صفوی وصل می‌شود و کاربرد زیارتی ـ خدماتی دارد.

حرم امام موسی کاظم(ع) را با هم توسعه دهیم

امروز به مناسبت سالروز میلاد پربرکت امام موسی کاظم (ع) عاشقان آن حضرت می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات به https://atabat.org/  و انتخاب قسمت پرداخت نذورات به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form  و انتخاب پروژه «کاظمین، طرح توسعه حرم امامین جوادین(ع) بنام صحن امام محمد باقر(ع)» در توسعه این حرم مطهر مشارکت کنند.

برای آشنایی با روش‌های مختلف مشارکت در بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر نیز می‌توانید اینجا را کلیک کنید!

انتهای پیام
captcha