برگزاری سالانه آیین «اذن عزا» در سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 4155390
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

برگزاری سالانه آیین «اذن عزا» در سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: برنامه‌ای با عنوان «اذن عزا» در سیستان‌وبلوچستان در راستای گرفتن اجازه برای ورود به محرم و برنامه‌های این ماه، در زاهدان برنامه‌ریزی و مقرر شده تا همه ساله و قبل از ورود به ماه محرم الحرام انجام شود.

شورای هیئات مذهبی سیستان و بلوچستانبه‌ گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان صبح امروز، 25 تیرماه، در نشست صمیمانه اعضای شورای عالی هیئت‌های مذهبی سیستان‌وبلوچستان که با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه «اذن عزا»، سخنران و مداح کشوری دعوت شده و در حاشیه آن از چندین پیرغلام امام حسین(ع) تجلیل و شال عزا را به‌صورت نمادین بر دوش چند پیرغلام خواهیم انداخت تا رسماً وارد برنامه‌های محرم الحرام شویم.

وی با بیان اینکه آیین فاخر «اذن عزا» در تالار فردوسی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار خواهد شد افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برنامه‌ای با عنوان «اذن عزا» در سیستان‌وبلوچستان در راستای گرفتن اجازه برای ورود به محرم و برنامه‌های این ماه، در زاهدان برنامه‌ریزی و مقرر شده تا همه ساله و قبل از ورود به ماه محرم الحرام این برنامه برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به نقش پدری و نظارت شورای عالی هیئت‌های مذهبی استان برای شورای هیئت‌های مذهبی سیستان‌وبلوچستان، تأکید کرد: شورای عالی هیئت‌های مذهبی در استان نمایشی و بدون اثرنبوده و از اول بهش معتقد بوده و خواهیم بود، شورای عالی هیئت‌های مذهبی باید حاکم بر شورای هیئت‌های مذهبی بوده و با اتحاد، همدلی و وحدت رویه برنامه‌ها را به پیش رویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانشاهی در پاسخ به سؤال یکی از اعضا حاضر در نشست در خصوص دسته روی و علامت‌های دسته روی‌ها، تأکید کرد: دسته‌روی و علامت‌ها، هویت عزاداری در سیستان‌وبلوچستان هستند و قرار نیست این هویت‌ها نادیده گرفته شوند، در طول تاریخ، نماد‌هایی در راستای عرض ارادت به امام حسین(ع) در مراسمات مختلف مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرند و نباید آن‌ها را حذف کرد.

وی بر تشکیل منظم جلسات ماهانه شورای عالی هیئت‌های مذهبی در استان تأکید کرد و گفت: باید ببینیم جایگاه هیئت‌های استان در فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «هیئت کانون جهاد تبیین است»، کجاست؟ ، آیا آنطور که باید تلاش کرده‌ایم؟، انتظار ما از شورای عالی هیئت‌های مذهبی استان، نظارت و گرفتن تصمیمات کلان در حوزه هیئت‌های مذهبی است.

انتهای پیام
captcha