مجلس اعلای شیعیان لبنان، انفجار در زینبیه دمشق را محکوم کرد
کد خبر: 4158621
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

مجلس اعلای شیعیان لبنان، انفجار در زینبیه دمشق را محکوم کرد

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در بیانیه‌ای انفجار در منطقه سیده زینب(س) و شهادت جمعی از مردم در سوریه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ان ان ای، علامه شیخ علی الخطیب، نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در بیانیه‌ای انفجار تروریستی در منطقه سیده زینب(س) در سوریه را محکوم کرد.

علی الخطیب گفت: این یک اقدام تروریستی بود که اثر انگشت تکفیری‌ها روی آن است و سوابق جنایتکارانه آنها که امنیت و ثبات در سوریه را هدف قرار داده‌اند یادآوری می‌کند. این اقدامات تروریستی، در راستای محاصره و تحریم آمریکا و تهاجم مستمر هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه است که مؤید دخالت این گروهک‌های تکفیری در پروژه خرابکاری در منطقه به ویژه سوریه و همذات پنداری آنها با قدرت‌های استکباری است.

وی به مردم سوریه، مسئولان و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و از خداوند برای آنها رحمت واسعه و برای مجروحان شفای عاجل خواست و آرزو کرد سوریه در مسیر پیشرفت، رهایی از تحریم و محاصره و آزادسازی سرزمین خود از دست تروریسم صهیونیستی و تکفیری موفق شود.

بر اثر انفجار ظهر دیروز، ۵ مردادماه، در منطقه سیده زینب(س) دمشق و براساس آخرین آمار رسمی اعلام‌شده از سوی وزارت کشور سوریه، ۶ نفر شهید و ۲۳ نفر زخمی شدند.

براساس این گزارش، این بسته انفجاری در یک موتور سیکلت جاگذاری شده بود. المیادین گزارش کرد که این انفجار در خیابان «کوع السودان» در منطقه «السیدة زینب(س)» حومه دمشق رخ داده و در نتیجه آن ۶ نفر شهید شدند که در میان آن‌ها زن و کودک هم وجود دارد.
 
این دومین انفجار موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در دمشق طی دو روز گذشته است. روز سه‌شنبه نیز یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق اعلام کرد که یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در منطقه سیده زینب(س) در جنوب دمشق منفجر شد که در نتیجه آن دو شهروند سوری مجروح شدند.
انتهای پیام
captcha