انجام کار مطالعاتی دقیق؛ لازمه فراهم شدن توسعه اقتصادی کردستان
کد خبر: 4159021
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

انجام کار مطالعاتی دقیق؛ لازمه فراهم شدن توسعه اقتصادی کردستان

استاندار کردستان شناخت ریشه‌های موانع پیشرفت شاخص‌های اقتصادی و تلاش برای رفع آن را ضروری دانست و گفت: باید کار مطالعاتی دقیق انجام و موضع ضعف در حوزه اقتصادی را به درستی تشخیص داد تا بتوان به سمت توسعه حرکت کرد

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 7 مرداد در آیین تودیع و معارفه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با تأکید بر فراهم شدن زیرساخت‌ها برای مساعد شدن زمینه ارتقای شاخص‌های اقتصادی، گفت: استان به دلیل مسائل امنیتی در دهه اول انقلاب توسعه را در بخش های مختلف پیدا نکرد.

وی افزود: در دهه اول انقلاب زیرساخت‌های اقتصادی که در اغلب استان‌های مرکزی کشور فراهم شد، در کردستان اتفاق نیفتاد لذا تورم، مشکلات و فشار اقتصادی این استان را بیشتر درگیر خود کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروز  استان از لحاظ امنیتی دارای شرایط مطلوب بوده است، بیان کرد: اگر حواشی را کم نکنیم و مسیر را درست تشخیص ندهیم، اقدامات ما در حوزه اقتصادی نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی با تأکید بر هماهنگی و تقویت ارتباط دستگاه‌های اقتصادی دولتی با بخش خصوصی گفت: جامعه علمی استان با کمک به حوزه اقتصادی شرایط را برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان فراهم کند.

زارعی‌کوشا بر توجه به توسعه سرمایه‌گذاری در استان تأکید کرد و افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری فقط به معنای پرداخت وام و تسهیلات نیست، بلکه وجود هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی، انجام تبلیغ درست و فراهم کردن امنیت برای سرمایه گذاری زمینه‌ساز رشد سرمایه‌گذاری در استان خواهد بود.

وی شناخت ریشه‌های موانع پیشرفت شاخص‌های اقتصادی و تلاش برای رفع آن را ضروری دانست و یادآور شد: باید کار مطالعاتی دقیق انجام و موضع ضعف در حوزه اقتصادی را به درستی تشخیص داد تا بتوان به سمت توسعه حرکت کرد.‌

انتهای پیام
captcha