لزوم اتحاد رسانه‌های اسلامی بر محور مبانی اسلامی
کد خبر: 4160033
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
در همایش «زیست دینی در عصر پلتفرم‌های جهانی» مطرح شد؛

لزوم اتحاد رسانه‌های اسلامی بر محور مبانی اسلامی

همایش بین‌المللی «زیست دینی در عصر پلتفرم‌های جهانی» 12 مرداد ماه با حضور کارشناسانی از داخل و خارج کشور و به زبان انگلیسی برگزار و بر لزوم اتحاد رسانه‌های اسلامی بر محور مبانی اسلامی تأکید شد.

محمدمهدی چگینیبه گزارش ایکنا، همایش بین‌المللی «زیست دینی در عصر پلتفرم‌های جهانی» 12 مرداد ماه با حضور کارشناسانی از داخل و خارج کشور و به زبان انگلیسی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی چگینی، معاون بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی در این همایش گفت: دینداری در عصر پلتفرم‌های جهانی، نیازمند تعریفی دوباره است و نمی‌توان امروزه دینداری را بدون توجه به الزامات و اقتضائات روز تعریف کرد. 

وی افزود: پلتفرم‌های جهانی آثار غیر قابل کتمانی بر کیفیت و کمیت دینداری در عصر جدید گذاشته‌اند و چالش‌های فراوان و متفاوتی برای دینداری در عصر پلتفرم‌های جهانی وجود دارد. برای نمونه امر به معروف در عصر پلتفرم‌های جهانی یک پدیده شخصی نخواهد بود و همه مسلمانان و مؤمنان چنین وظیفه‌ای را در قبال دیگران بر عهده خواهند داشت.

چگینی تأکید کرد: پلتفرم‌های جهانی این امکان را در اختیار همگان قرار داده است که بدون هیچ محذوریتی و با احتمال اثرگذاری بالا، در راستای تبلیغ معارف دینی و امر به معروف اقدام کنند بدون اینکه خطری متوجه آنها باشد. 

تمرکز رسانه‌های دشمن بر تفرقه

همچنین ثاقب ریاض، رئیس دانشگاه اقبال پاکستان، گفت: امروزه رسانه‌های مطرح بین‌المللی مثل بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان بر تضعیف مبانی اسلامی و اختلاف افکندن بین مسلمانان تمرکز کرده‌اند و بهترین راه مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمنان، اتحاد رسانه‌های اسلامی حول محور مبانی اسلامی است.

وی افزود: در دنیایی که به دهکده جهانی شهرت یافته است، رسانه‌های اسلامی باید از جایگاه بالاتری برخوردار باشند تا بتوانند از انزوای رسانه‌ای خارج شوند.  وظیفه اصلی رهبران اسلامی، محققان و دانشمندان اسلامی این است که با ارائه چهره واقعی اسلام، بتوانند هجمه‌های رسانه‌ای غربی‌ها را خنثی کنند.

رسانه‌های جدید شمشیر دولبه‌اند

اراسل/ اتحاد رسانه‌های اسلامی بر محور مبانی اسلامی بهترین راه مقابله با دشمنان است

سحر خمیس، استاد دانشگاه مریلند آمریکا هم در سخنانی گفت: رشد جمعیت جوانان مسلمان در سراسر دنیا و افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی دو مولفه‌ای است که باید در عصر پلتفرم های جهانی بدان توجه شود. رسانه‌های جدید مانند شمشیر دو لبه هستند که دارای مزایا و معایب بسیاری هستند.

وی تأکید کرد: پیشبرد جامعه به سمت دموکراسی، شنیدن سخنان همه مسلمانان و ایجاد گفت‌وگو بین آنها از مزایای رسانه‌های جدید در دنیای امروزی است.

خمیس اظهار کرد: مقابله با اسلام هراسی که امروزه در بسیاری از رسانه‌های غربی تبلیغ می‌شود از دیگر فرصت‌هایی است که رسانه‌ها در اختیار مسلمانان قرار داده‌اند. یکی از نمونه‌های موفق بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی پویش Hnds off my hijab# در فرانسه بود که علیه قانون حجاب در فرانسه به راه افتاد.

انتهای پیام
captcha