خدمت به محرومان، از تأمین خوراک جسم تا روح
کد خبر: 4160195
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

خدمت به محرومان، از تأمین خوراک جسم تا روح

گروه جهادی بهشت نور تهران هفت سال است که فعالیت‌های خود را در زمینه محرومیت‌زدایی از نیازمندان آغاز کرده و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را معطوف محرومان اطراف شهرستان ورامین کرده است.

خدمت به محرومان از نارمک تا ورامینالهام سلیمانی، مدیر گروه جهادی بهشت نور نارمک در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات قرآنی و جهادی این گروه پرداخت و اظهار کرد: مجموعه قرآنی گروه بهشت نور مخاطبان فراوانی از رده سنی نونهالان تا بزرگسالان را در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، تفسیر، مفاهیم قرآنی، طهارت روح و ... تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: گروه جهادی بهشت نور فعالیت‌های خود را از حدود هشت سال پیش در حوزه برنامه‌های ویژه قرآنی آغاز کرد و در ادامه راه اقدامات جهادی را در دستور کار خود قرار داد و نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان اقدام می‌کند. 

سلیمانی بیان کرد: گروه جهادی بهشت نور فعالیت‌های ویژه خود را از حدود سال ۹۷ و برای کمک و یاری رساندن به مردم نیازمند آغاز کرد. از آنجا که امام علی(ع) می‌فرمایند: «فقر از هر دری که وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می‌شود»، گروه جهادی بهشت نور برای یاری دین خدا و با شعار «لبیک یا مهدی(عج)» کار خود را آغاز کرد.

مدیر گروه جهادی بهشت نور نارمک تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی در زمینه‌های قرآنی گرفته تا برگزاری کلاس‌های تقویتی به صورت رایگان و خدمات رفاهی و خدمات درمانی و تهیه و تدارک لوازم مورد نیاز و ضروری خانواده‌های محروم و بی‌سرپرست و بدسرپرست از ماشین لباسشویی گرفته تا یخچال و ... از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی جهادگران گروه جهادی بهشت نور است.

وی اظهار کرد: پیگیری روند درمان بیماران خاص و همراهی آن‌ها در پروسه درمان و تهیه نسخه‌های ایشان، پیگیری تعلیم و تربیت کودکان از اعطای لوازم‌التحریر و کیف گرفته تا ارائه خدمات آموزشی، کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب با حضور در محل و کمک‌رسانی در موارد مختلف، خدمت به محرومان و نیازمندان در روستاهای اطراف ورامین (روستای غنی‌آباد) و تشکیل پرونده برای ۶۰ خانوار سنی و شیعه مستقر در کوره‌های غنی‌آباد و اعطای ۳۰ کولر و پنکه به محرومان از دیگر فعالیت‌های گروه بهشت نور بوده است.

سلیمانی بیان کرد: تهیه ۵۰۰ کیلو برنج برای ۵۰ خانواده نیازمند(هر خانواده 10 کیلو)، توزیع ۳۰۰ کیلو حبوبات و سویا، ۱۰۰ قوطی رب و روغن و ۲۰۰ بسته ماکارونی در میان محرومان و نیز اعطای چهار کولر دیگر به خانواده‌های محروم از این امکانات از دیگر برنامه‌هایی بوده است که از سوی اعضای گروه بهشت نور اجرا شده است.   

مدیر گروه جهادی بهشت نور نارمک اظهار کرد: طی چند روز گذشته نیز تعداد ۵۰ بسته لوازم اسباب بازی، چندین تخته موکت و البسه مورد نیاز خانواده‌های نیازمند در اختیار ایشان قرار گرفت. اعطای ۵۰ جفت کفش، ۱۵ عدد پنکه برقی، ۶۰ بسته لوازم‌التحریر و ... نیز در دستور کار اعضای گروه قرار داشت که به مرحله جرا رسید. 

وی بیان کرد: از جمله فعالیت‌های دیگر گروه می‌توان به پرداخت هزینه زیارت اولی‌ها به کربلای معلی، مشهد و ...، پرداخت اجاره‌بهای منزل به افراد نیازمند، تعامل با شهرداری و گرفتن غرفه برای بانوان تولید کننده و سرپرست خانوار و ... اشاره کرد. 

خدمت به محرومان از نارمک تا ورامین

سلیمانی گفت: با توجه به فشارهای اقتصادی و مشاهده وضعیت فقر در خانواده‌های روستای غنی‌آباد در محدوده شهرستان ورامین، گروه جهادی بهشت نور جهت محرومیت‌زدایی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داده و با برنامه‌ریزی برای اهالی سه منطقه آنجا از طریق مراجعه خانه به خانه تشکیل پرونده داده است. 

وی افزود: در این راستا مقادیر فراوانی از مواد غذایی همچون برنج، ماکارونی، لوبیا، عدس، سویا، قند، چای، روغن، تن ماهی، رب به همراه کولر آبی و چهار عدد پنکه تهیه شده و به محرومان تقدیم شد. پذیرایی از کودکان و خردسالان و توزیع اسباب بازی به ایشان نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که اجرایی شد. همچنین، ارائه آموزش‌های ویژه به کودکان و نونهالان نیز در دستور کار اعضای گروه قرار دارد که به زودی در این زمینه اقدام خواهد شد. 

مدیر گروه جهادی بهشت نور نارمک ضمن تقدیر از خیرانی که کمک‌های خود را در اختیار اعضای گروه قرار می‌دهند، گفت: در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان خیرانی فراوانی به ما کمک کرده و هزینه‌های مربوط به محرومیت‌زدایی از محرومان و نیازمندان را تأمین کردند که از تلاش همگی ایشان قدردانی می‌کنم. 

انتهای پیام
captcha