تداوم روند بازسازی قبة السلسله در مسجدالاقصی + عکس
کد خبر: 4160545
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

تداوم روند بازسازی قبة السلسله در مسجدالاقصی + عکس

قبة السلسله یکی از گنبدهای 13 گانه واقع در محوطه مسجدالاقصی بوده که این روزها در حال تعمیر و بازسازی است.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، قبة السلسله، یکی از گنبدهای 13 گانه واقع در محوطه مسجدالاقصی، این روزها در حال مرمت و تعمیر است. رژیم صهیونیستی مدت‌ها از انجام هرگونه تعمیر و مرمت در محوطه مسجدالاقصی جلوگیری می‌کرد و کارکنان مسجدالاقصی را به بازداشت در صورت انجام هر اقدامی در این راستا اقدام کرده بود.

قبه السلسله یکی از 13 گنبد واقع در محوطه مسجد مبارک الاقصی است که در سه متری درب شرقی قبه در قلب مسجدالاقصی قرار دارد. گنبد، بنایی کوچک با شکل و تزئین زیبا و یازده ستون مرمرمی و محرابی در جنوب آن به سوی قبله است.

منابع تاریخی متفق‌القول هستند که عبدالملک بن مروان، خلیفه اموی، دستور ساخت این گنبد بزرگ را داده‌ و برخی علت ساخت این گنبد را بنای نمونه‌ای کوچکی از گنبد اصلی قبة‌الصخره توصیف کرده است.

در داخل این گنبد و در سمت جنوب آن محرابی است که ساخت آن به دوره ایوبی بازمی‌گردد و در سال 579 هجری قمری به گنبد افزوده‌شده است. این گنبد معماری زیبا و منحصربه‌فردی دارد که به طور عمده از سوی زنان و برای عبادت و نیایش استفاده می شود.

 علاوه بر این گنبد، 12 گنبد دیگر نیز در محوطه مسجدالاقصی قرار دارد که از هرکدام برای اهداف مختلفی از جمله تعلیم، تدریس، ذکر و عبادت استفاده می‌شود.

تداوم تعمیرات در قبة السلسله واقع در مسجدالاقصی+ عکس

 

انتهای پیام
captcha