حرکت در مسیر شهدا؛ تکلیف همگانی
کد خبر: 4160885
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
فخاری بیان کرد:

حرکت در مسیر شهدا؛ تکلیف همگانی

استاندار تهران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره پنج هزار و ۳۰۰ شهید دانش‌آموز گفت: همگان تکلیف داریم تا در مسیر شهدا حرکت کنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری، استاندار تهران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره پنج هزار و ۳۰۰ شهید دانش‌آموز با اشاره به جایگاه شهدا اظهار کرد: آنچه تجربه کردیم و بر اساس اسناد تاریخی که تا به امروز ثبت شده، هیچ مقامی بالاتر از مقام شهید و شهادت پیدا نشده است. 

وی با تقدیر از خانواده شهدا افزود: طبق فرموده امام شهدا، شهید به وجه‌الله نظر می‌کند که هر کسی چنین توانی را ندارد و شهیدی که به وجه‌الله نظر می‌کند، به مقام محمود می‌رسد. کسی که به این مقام می‌رسد، موجب دعا و ثنا می‌شود و ما با استغاثه از شهدا تلاش می‌کنیم چنین وجهی پیدا کنیم. 

استاندار تهران عنوان کرد: جایگاه ربانی و بلند شهدا همواره مورد تکریم است که این تکریم یک امر الهی است و ما اراده نمی‌کنیم بلکه به امر خدا انجام می‌شود. 

فخاری با اشاره به این مراسم که به همت اداره‌کل آموزش و پرورش تهران انجام شد، گفت: آنچه از مقام شهدا در زمینه ایثار، گذشت، تقوا، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی و دفاع از حق و حقیقت و جان‌سپاری در این مسیر می‌آموزیم، درس‌هایی برای امروز است. 

وی افزود: امروز همه ما تکلیف داریم تا در مسیر شهدا حرکت کنیم و تا زمانی که زنده‌ایم، این تکلیف از ما برداشته نمی‌شود؛ چراکه ما ماندیم تا خدمت کنیم. 

استاندار تهران با اشاره به جایگاه شهدای دانش‌آموز تصریح کرد: شهدای دانش‌آموز از ۱۳ آبان سال ۵۷ نقش‌آفرینی کردند و حتی قبل از آن در سال ۴۲ و سپس، افرادی همچون شهید فهمیده‌ها نمونه‌های بعدی بودند که حکایت از جایگاه شهدای دانش‌آموز در دفاع مقدس دارد. 

فخاری بیان کرد: چنین مراسمی بهانه‌ای است تا یادآور شویم که برای خدمت به جامعه، اسلام، فرزندان انقلاب، خانواده شهدا و سربلندی ایران اسلامی باید تا پای جان پیش برویم و اگر امروز خط مقدم جنگ تن به تن نیست، در جایگاه خدمت سرفصل شهدای خدمت ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha