استفاده از زبان هنر برای تشویق به انس با قرآن
کد خبر: 4161432
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
متسابق مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم تأکید کرد:

استفاده از زبان هنر برای تشویق به انس با قرآن

متسابق مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: از طریق فعالیت‌های هنری می‌توان به تشویق کودکان و نوجوانان به سمت انس با قرآن و انجام فعالیت‌های قرآنی پرداخت؛ به طور مثال می‌توان با برگزاری کلاس‌های هنری در دارالقرآن‌ها، افراد را با فعالیت‌های قرآنی آشنا کرد و یا از طریق زبان هنر، زیبایی‌ها و جذابیت‌های قرآن را به عموم مردم شناساند.

استفاده از زبان هنر برای تشویق به انس با قرآن

الهه پیشقدم، متسابق حفظ 10 جز مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: بنده 8 سال است که حفظ قرآن را آغاز کردم اما به دلیل وقفه‌ای که در این راه افتاد، برخی جزءهای قرآن کریم را فراموش کردم و مجدداً به مدت دو سال است که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنم.

وی ادامه داد: بنده از ابتدای کودکی به این مسیر و انس با قرآن علاقه‌مند بودم و در ادامه با تشویق و معرفی یکی از دوستانم در کلاس‌های دارالقرآن شرکت کردم و با حفظ قرآن آغاز و در این مسیر ماندگار شدم.

پیشقدم در خصوص تأثیر انس با قرآن در زندگی شخصی بیان کرد: حضور در این راه و انس با قرآن باعث نظم و برنامه‌ریزی دقیق‌تر بنده در تمام سطوح و مراحل زندگی‌ام شده است و درنتیجه این نظم ناشی از حفظ قرآن، آرامش روانی و موفقیت زیادی در زمینه‌های دیگر کسب کرده‌ام.

متسابق مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خصوص راه‌های ترویج انس با قرآن گفت: بنده به جز فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های هنری نیز انجام می‌دهم و معتقدم از طریق فعالیت‌های هنری می‌توان به تشویق کودکان و نوجوانان به سمت انس با قرآن و انجام فعالیت‌های قرآنی پرداخت؛ به طور مثال می‌توان با برگزاری کلاس‌های هنری در دارالقرآن‌ها، افراد را با فعالیت‌های قرآنی آشنا کرد و یا از طریق زبان هنر، زیبایی‌ها و جذابیت‌های قرآن را به عموم مردم شناساند.

وی در رابطه با سطح این دوره از مسابقات بیان کرد: به دلیل حضور داوران متعدد، مسابقات از سطح بالایی برخوردار است، اما با توجه به حضور متسابقین در کنار داوران در یک سالن، استرس مسابقات بیشتر است؛ ضمن اینکه شرکت‌گنندکان و رقبا نیز از سطح کیفی بالایی برخوردارند و تا اینجای کار شاهد تلاوت‌های قوی بودیم.

انتهای پیام
captcha