آغاز جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده با اجرای طرح نورباران + فیلم
کد خبر: 4161440
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
حجت‌الاسلام تقی‌زاده خبر داد:

آغاز جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده با اجرای طرح نورباران + فیلم

رئیس سازمان دارالقرآن در نشست صمیمی خود با اصحاب رسانه از اجرای طرح نورباران با محوریت یکی از موقوفات قرآنی کشور برای جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده در کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح قرآن‌هایی که قابل مرمت هستند، مرمت و آن‌هایی که قابلیت مرمت ندارد در فضای کاملاً دقیق بازیابی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست صمیمی حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن با اصحاب رسانه و تجلیل از مقام خبرنگاران عصر امروز چهارشنبه، ۱۸ مرداد برگزار شد.

ابتدای این برنامه با تلاوت محمد کاکاوند، قاری ممتاز کشور و از کارمندان سازمان دارالقرآن آغاز شد و بعد از آن دبیران و خبرنگاران حاضر پیشنهادات، نظرات و انتقاداتی را پیرامون عملکرد رسانه‌ای، فعالیت‌ها و سایر بخش‌های این سازمان ارائه دادند.

صدیقه صادقین، دبیر فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری ایکنا در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار بر برگزاری نشست‌های خبری و اطلاع‌رسانی به موقع، پربار، همراه با خبر‌های جدید تأکید و اظهار کرد: امیدواریم مدیران سازمان دارالقرآن گزارش عملکرد‌های شفاف همراه با جزئیات کار‌های خود را تقویت کنند و همکاری بیشتر و فعال‌تری در سایر مجموعه‌های سازمان دارالقرآن ازجمله معاونان و مدیران صورت گیرد.

وی افزود: امیدواریم نگاه مجدد به رویداد‌های سازمان دارالقرآن همچون همایش تکریم چهره‌های قرآنی، رونق دوباره جلسات تفسیر و تلاوت قرآن در مساجد، برقراری مجدد کاروان قرآنی نور و اطلاع‌رسانی بیشتر فعالیت‌های بخش نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم تقویت شود.

همچنین در بخش دیگری از این نشست صمیمی خبرنگاران بر ضرورت تقویت فعالیت قرآنی مساجد، ارتباط و تعامل بیشتر با مدیر سازمان، راه‌اندازی طرح جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده، به‌روزرسانی و اصلاح سایت این سازمان، و انجام مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی تأکید کردند.

وهاب خدابخشی، خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری قرآن نیز طی این دیدار بر تقویت تعاملات رسانه‌ای مدیران سازمان دارالقرآن با خبرنگاران به شیوه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: امیدوارم این تعاملات دوسویه باشد و ضمن اینکه ما خبرنگاران مطالبات خود را از مدیران سازمان دارالقرآن در عرصه مهجوریت‌زدایی از قرآن پیگیری می‌کنیم، مدیران این سازمان نیز تلاش داشته باشند تا این تعامل و ارتباط حفظ و تقویت شود.

وی با بیان اینکه تقویت ابعاد اطلاع‌رسانی و پوشش درست، صحیح و به موقع برنامه‌های قرآنی قطعاً در مهجوریت‌زدایی قرآن نیز اثرگذار خواهد بود، گفت: امیدوارم رسانه‌ها و خبرنگاران عزیز نیز نقش خود را در این مسیر به درستی انجام دهند و سازمان دارالقرآن نیز از ظرفیت این افراد که به نوعی کارشناسان و نخبگان رسانه‌ای حوزه خود هستند، در تشکیل کارگروه‌های رسانه‌ای نهایت بهره‌مندی را داشته باشد.

خدابخشی همچنین سؤالی را از رئیس سازمان دارالقرآن پیرامون برنامه این سازمان برای حمایت از جلسات قرآنی و خانه‌های قرآن در تأمی نیاز‌های اولیه برگزاری این جلسات داشت و گفت: امروز بسیاری از این مراکز در تأمین نیازهای اولیه خود درمانده هستند و نیاز به همراهی سازمان دارالقرآن و خیرین دارند تا چراغ محفل خود را روشن نگاه دارند. اقدامات سازمان دارالقرآن در این حوزه چیست؟

بعد از صحبت‌های خبرنگاران، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: در سالیان اخیر باوجود کرونا، اتفاقات مدیریتی و... تصویر بیرونی سازمان دارالقرآن دچار افت و خیز‌هایی شده است و امروز نیاز داریم که تصویرسازی درست و جدیدی از سازمان دارالقرآن شکل بگیرید و برای ما خیلی مهم است که انعکاس بیرونی از سازمان دارالقرآن به درستی انجام شود، برهمین اساس به زودی جلسه‌ای با حضور مجموعه رسانه‌ها برای ایده‌پردازی در تمامی زمینه‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری گفت: مشغله کاری زیاد امکان پاسخگویی آنی به سوالات خبرنگاران عزیز را از ما می‌گیرد، اما تلاش خواهیم کرد با شیوه‌های دیگر این تعامل و ارتباط تقویت شود. در خصوص سایت سازمان نیز به زودی آن را به‌روزرسانی و اصلاح خواهیم کرد. در خصوص دغدغه مقام معظم رهبری پیگیری‌های جدی داشتیم و در جلسه آتی جزئیات آن را بیان می‌کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن اظهار کرد: در خصوص قران‌های فرسوده نیاز به کمک و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها داریم. از سه ماه پیش طرح نورباران را با محوریت یکی از موقوفات قرآنی کشور دنبال کرده‌ایم که بر اساس آن قرآن‌های فرسوده در کشور جمع‌آوری خواهند شد و قرآن‌هایی که قابل مرمت هستند مرمت و آن‌هایی که قابلیت مرمت ندارد، در فضای کاملاً دقیق بازیابی شوند تا بتوانیم مجدد برای چاپ قرآن استفاده کنیم. برای این طرح فرایند جمع‌سپاری از مساجد هم صورت گرفته است.

تقی‌زاده در خصوص برنامه‌های عمومی و تقویت آن‌ها هم گفت: واقعیتی که در این عرصه وجود دارد این است که مردم ما بیشتر قرآن را به عنوان یک کتاب مقدس می‌دانند تا یک کتاب حی و زنده که می‌توان مسائل را با آن حل کرد. ما البته در حوزه عمومی به برنامه‌های قرآنی کمک کردیم که بتواند جامعیت بیشتری داشته باشد. در مورد حمایت از مؤسسات هم برنامه‌های جدی داریم که به زودی اطلاع‌ر‌سانی خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha