از وقوع بیش از 200 اقدام مقاومت در برابر اشغالگران تا تجمع برای حمایت از قدس
کد خبر: 4161918
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تحولات فلسطین

از وقوع بیش از 200 اقدام مقاومت در برابر اشغالگران تا تجمع برای حمایت از قدس

مرکز داده‌های فلسطینی از وقوع بیش از 200 اقدام مقاومت در برابر اشغالگران در کرانه باختری و قدس اشغالی در هفته گذشته خبر داده است، از سویی صدها فلسطینی در غزه پس از اقامه نماز جمعه در تجمع اعلام همبستگی با قدس اشغالی و مسجدالاقصی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، مرکز داده‌های فلسطین وقوع 207 اقدام مقاومت در برابر اشغالگری در کرانه باختری و قدس اشغالی در هفته گذشته خبر داده است.

به گفته این مرکز، 8 فلسطینی در مدت یاد شده به شهادت رسیده و در عملیات‌های فلسطینی نیز یک شهرک‌نشین صهیونیستی کشته شده و 5 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

رزمندگان مقاومت فلسطین 19 عملیات تیراندازی علیه نظامیان رژیم صهیونیستی، شهرک‌نشینان، شهرک‌ها، ایست‌های بازرسی و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

از سویی مرکز داده‌های فلسطینی در گزارشی اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته در مجموع 18 عملیات مختلف مقاومتی در کرانه باختری به وقوع پیوسته است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش کرده است که این عملیات‌ها شامل دو مورد تیراندازی، دو مورد تلاش برای حمله با سلاح سرد، انفجار بمب در مسیر نظامیان اسرائیلی، مقابله با حملات شهرک‌نشینان، حمله به خودروهای شهرک‌نشینان، برگزاری 4 تظاهرات و 7 مورد درگیری با نظامیان اشغالگر بوده است.

در سحرگاه روز گذشته نیز مبارزان مقاومت در اردوگاه طولکرم به سمت نظامیان اشغالگر اسرائیلی آتش گشوده و در مسیر آن‌ها بمب منفجر کردند. در این منطقه درگیری‌هایی نیز بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوست.

همچنین ایست بازرسی دوتان در جنین هم هدف تیراندازی مبارزان فلسطینی قرار گرفت و در شهرک یامون نیز درگیری‌هایی بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها گزارش شده است.

در شهرهای قلقیلیه و کفرقدوم نیز جوانان فلسطینی به مقابله با اشغالگران پرداخته و به سمت آن‌ها سنگ‌پرانی کردند.

شهرک‌های بیت دجن و بیتا در نابلس هم از دیگر مناطقی بود که صحنه درگیری جوانان فلسطینی با صهیونیست‌ها بود. جوانان فلسطینی در شهرک حوسان در بیت لحم نیز به مقابله با صهیونیست‌ها برخاستند.

تجمع مردم غزه در همبستگی با قدس

صدها فلسطینی در غزه پس از اقامه نمازجمعه در همبستگی با قدس اشغالی و مسجدالاقصی که در معرض تجاوزات و نقض مستمر صهیونیست‌ها است، شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی که از سوی جنبش مقاومت اسلامی، حماس در جنوب شهر غزه برگزار شد، پلاکاردهایی را در محکومیت تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به قدس و مردم آن و همچنین مسجدالاقصی در دست داشتند.

در این تجمع اعتراضی، شرکت‌کنندگان حمایت خود را از اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی و همچنین اردوگاه جنین و مقاومت آن در برابر صهیونیست‌ها اعلام کردند.

از وقوع بیش از 200 اقدام مقاومت در برابر اشغالگران تا تجمع در غزه برای حمایت از قدس

 محمد حماده، سخنگوی حماس از شهر قدس، در این تجمع تأکید کرد: اجرای آداب تلمودی از سوی شهرک‌نشینان در قدس مقدمه‌ای برای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی قدس است. به گفته وی مسجدالاقصی شاهد جنگی دینی است.

با روی کار آمدن کابینه افراطی رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی شاهد هجوم بی‌سابقه شهرک‌نشینان صهیونیست بوده است، بسیاری از صهیونیست‌ها این روزها به صراحت از لزوم تخریب مسجدالاقصی و بنای «هیکل سوم» (معبد ادعایی یهودیان) سخن می‌گویند.

عدم توقف شهرک‌سازی حتی برای یک ثانیه

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی با دهن‌کجی آشکار به جامعه بین‌الملل، آمریکا و فلسطینیان تأکید کرد که رژیم صهیونیستی حتی برای یک ثانیه هم شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطینی را متوقف نخواهد کرد.

پایگاه خبری روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت  به نقل از این مسئول رژیم صهیونیستی بیان کرد که فلسطینیان در چارچوب مذاکرات جاری بین رژیم صهیونیستی و عربستان برای عادی‌سازی روابط، حاضر به پذیرش هرچیزی به ویژه مسائل اقتصادی هستند.

وی  افزود: تل‌آویو حاضر است با تشکیلات خودگردان وارد مذاکره شود اما این عربستان است که در نهایت باید به آنان آنچه را که می‌خواهند، بدهد.

به گفته او در هر صورت، دولت رژیم صهیونیستی چیزی به فلسطینیان نخواهد داد و بر این اساس، حتی برای ثانیه‌ای هم شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را متوقف نخواهد کرد.

این مسئول رژیم صهیونیستی تأکید کرد: فلسطینیان چیزهای زیادی از ما می‌خواهند اما ما در نهایت چیزی به آن‌ها نمی‌دهیم.

گفتنی است که منابع زیادی از پیشرفت مذاکرات عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داده‌اند و در همین راستا مدعی بودند که در چارچوب توافق احتمالی بین تل‌آویو و ریاض، قرار است امتیازاتی هم به فلسطینیان داده شود.

حمله صهیونیست‌ها به خودروهای فلسطینیان

شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست صبح امروز شنبه اراضی و خودروهای فلسطینیان را در مناطقی از کرانه باختری مورد حمله قرار دادند.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، شهرک‌نشینان صهیونیست خودروهای فلسطینیان را در روستای ترمسعیا در شمال شرق رام الله مورد حمله قرار دادند.

در این حمله خسارت زیادی به خودروهای فلسطینیان وارد شد.

روستای ترمسعیا طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها مورد حمله وحشیانه اشغالگران قرار گرفته است.

عمر قطین جوان 27 ساله فلسطینی 21 ژوئن گذشته در حمله شهرک‌نشینان یهودی به ترمسعیا به ضرب گلوله به شهادت رسید.

قبل از آن نیز شهرک‌نشینان حملاتی وحشیانه را علیه روستای ترمسعیا صورت دادند که طی آن ده‌ها نفر زخمی شده و ده‌ها خانه و خودروی فلسطینیان در آتش سوخت.

شهرک‌نشینان اشغالگر به اراضی کشاورزی فلسطینیان در کوه‌های روجیب در شرق نابلس هم یورش برده و خسارت زیادی به کشاورزان فلسطینیان وارد کردند.

انتهای پیام
captcha