پاسداشت خون شهدا هیچ‌گاه نباید فراموش شود
کد خبر: 4164560
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

پاسداشت خون شهدا هیچ‌گاه نباید فراموش شود

سرپرست جهاددانشگاهی واحد مازندران گفت: قدردانی از خانواده‌های شهدا خصوصاً شهدای جهاددانشگاهی را وظیفه اصلی و مهم این سازمان می دانیم و پاسداشت خون شهدا هیچ‌گاه نباید فراموش شود.

پاسداشت خون شهدا هیچ‌گاه نباید فراموش شود

به گزارش ایکنا از مازندران، به مناسبت روز پزشک، یکم شهریورماه نشست خبری با حضور سرپرست جهاد دانشگاهی واحد مازندران، مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان، در جهاد دانشگاهی واحد مازندران در ساری برگزار شد.

محمدرضا یوسفی‌مهر، سرپرست جهاددانشگاهی واحد مازندران از ذخیره ۹ هزار نمونه خون بندناف در مازندران خبر داد و گفت: طی سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کردیم.

وی افزود: در سال‎‌‌جاری نیز در ذخیره خون بندناف رشد ۵۳ درصدی داریم.

یوسفی‌مهر تصریح کرد: سلول‌های بنیادی می‌توانند در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، معلولیت‌های ذهنی، آلزایمر، آسم و بیماری‌های قلبی کمک‌کار باشند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد مازندران با بیان اینکه دفتر بانک خون بند ناف از سال ۸۷ در مازندران راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: ۴ دفتر شهرستانی جهاددانشگاهی در سطح استان دایر شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتقال جنین گاوی دارای تکنولوژی خوبی هستیم، افزود: جهاددانشگاهی در رفع مشکلات استان در زمینه مختلف زباله و آب و... آماده همکاری است.

یوسفی‌مهر تأکید کرد: انتظار داریم از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در استان به خوبی استفاده شود.

وی در پایان ادامه داد: قدردانی از خانواده‌های شهدا خصوصاً شهدای جهاددانشگاهی را وظیفه اصلی و مهم این سازمان می‌دانیم و پاسداشت خون شهدا هیچ‌گاه نباید فراموش شود.

انتهای پیام
captcha