۳۷۳ طرح تعاونی با اشتغالزایی برای ۸۴۵۴ نفر افتتاح شد
کد خبر: 4165761
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

۳۷۳ طرح تعاونی با اشتغالزایی برای ۸۴۵۴ نفر افتتاح شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۷۳ طرح تعاونی در سراسر کشور که برای هشت هزار و ۴۵۴ نفر اشتغالزایی می‌کند را افتتاح کرد.

۳۷۳ طرح تعاونی با اشتغالزایی برای ۸۴۵۴ نفر افتتاح شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاح ۳۷۳ طرح تعاونی با اشتعالزایی هشت هزار و ۴۵۴ نفر به مناسبت هفته تعاون با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز سه‌شنبه هفتم شهریورماه به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت کار برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت کار با اشاره به اینکه امروز ۳۷۳ پروژه و ۴۴ همت مشارکت تعاونگران در کشور افتتاح می‌شود گفت: میزان جذب خیرین مدرسه‌ساز به عنوان بزرگترین مشارکت خیرین، هفت همت است. فعال‌سازی تمامی شرکت‌ها نیز ۱۲ همت بوده است ولی به همت مدیران تعاون، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و ... در کمتر از هفت ماه توانستیم این ۴۴ همت جلب مشارکت را رقم بزنیم که در راستای سهم دو درصدی تعاون در تولید ناخالص ملی است.

در ادامه افتتاح ۳۷۳ طرح تعاون به سرمایه شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد که ۶۱ طرح مسکن، ۲۳۳ طرح در حوزه تولید، ۷۹ طرح در بخش‌های خدمات و ... هستند.

در پهنه شمال غرب ۶۹ طرح در حوزه تولید، خدمات و مسکن با اشتغالزایی هزار و ۱۶۳ نفر در پنج استان افتتاح شد که سهم مشارکت مردمی در تأمین مالی این طرح‌ها ۹۴ درصد است.

در پهنه شرق شامل شش استان ۷۱ طرح تولیدی، خدماتی و مسکن با اشتغالزایی هزار و ۵۶۳ نفر با مشارکت ۹۰ درصدی تأمین مالی توسط مردم افتتاح شد.

در پهنه مرکزی شامل شش استان ۶۲ طرح با اشتغالزایی دو هزار و ۲۱۴ نفر و با مشارکت تأمین مالی ۹۴ درصدی طرح‌ها توسط مردم به بهره‌برداری رسید. در پهنه غرب شامل پنج استان نیز ۶۵ طرح با اشتغالزایی هزار و ۲۷۳ نفر و با تأمین مالی ۸۴ درصدی طرح‌ها توسط مردم افتتاح شد.

۳۷۳ طرح تعاونی با اشتغالزایی برای ۸۴۵۴ نفر افتتاح شد

در پهنه جنوب شرق شامل چهار استان با اشتغالزایی هزار و ۶۵ نفر و مشارکت ۹۰ درصدی مردم در تأمین مالی طرح‌ها بهره‌برداری شد. در پهنه جنوب غرب شامل پنج استان نیز ۶۷ طرح افتتاح شد که برای هزار و ۱۴۳ نفر اشتغالزایی می‌کند و ۸۸ درصد سرمایه‌گذاری این طرح‌ها از سوی مردم تأمین شده است.

در بخش پایانی این مراسم نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک هفته دولت، گفت: مسئله تعاون یکی از مؤلفه‌های توسعه اقتصادی است. تعاون هم در آموزه‌ها و احکام دینی و هم در قانون اساسی و هم در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته.

وی اعلام کرد: آنچه هدف‌گذاری شده این است که باید ۲۵ درصد از اقتصاد کشور تعاونی باشد. متأسفانه به دلیل عدم توجه به این مسئله از این رقم عقب بودیم که در دو سال اخیر عنایت ویژه به مسئله تعاون صورت گرفته و اکنون ۱۱۰ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که در بخش‌های مختلف تولید، توزیع و خدمات فعالیت متنوعی دارند‌ البته این ابتدای راه است و باید تلاش کنیم به اهداف سند توسعه تعاون برسیم.

وزیر تعاون افزود: براساس فرموده مقام معظم رهبری تعاون چشمه جوشان اشتغال است. اگر قرار باشد اشتعال را افزایش دهیم به کمک مردم نیاز داریم و مسئله تعاون در این حوزه بسیار مهم است و اگر یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی عدالت تولید و توزیع باشد تعاون مظهر عدالت اجتماعی، اقتصادی و توزیعی است.

انتهای پیام
captcha