مسلمان بنگلادشی؛ برنده جایزه صلح آسیا
کد خبر: 4166180
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

مسلمان بنگلادشی؛ برنده جایزه صلح آسیا

کوروی راکشند موسس و مدیر بنیاد JAAGO است که در حال حاضر به بیش از 4500 کودک بی بضاعت، خدمات آموزشی رایگان ارائه می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از Gulf News، کووی راکشند (Korvi Rakshand) که 38 سال دارد یکی از 4 برگزیده جوایز رامون ماگزایسای (Ramon Magsaysay) است که به جایزه صلح آسیا شهرت دارد. این جوایز به افتخار رامون ماگزایسای رئیس جمهور فیلیپین که در سانحه هوایی کشته شد نام‌گذاری شده است.

راکشند در سال 2007 با همکاری دوستان خود به کودکان مناطق محروم انگلیسی آموزش داد تا این افراد بتوانند شغل پیدا کنند. این پروژه به آموزش ابتدایی و متوسطه به زبان انگلیسی در 11 مدرسه سنتی و آنلاین گسترش یافت.

میریام کرونل فرر(Miriam Coronel-Ferrer)، 63 ساله، یکی دیگر از چهار دریافت کننده جایزه رامون ماگزایسای بود که به دلیل تلاش برای برقراری صلح با همراهی زنان مسلمان و غیرمسلمان شهرت پیدا کرد.

از جمله دستاوردهای کلیدی او، خدمت به عنوان مذاکره‌کننده ارشد دولت در گفتگو با جبهه آزادی‌بخش اسلامی مورو برای پایان دادن به شورش آنها در جنوب فیلیپین بود که منجر به یک توافق صلح تاریخی در سال 2014 شد.

کورنل-فرر در بیانیه ای گفت: درگیری‌ها با نابودی یک طرف از بین نمی‌رود، بلکه با تغییر همه بازیگران آن به سمت یک چشم انداز مشترک، مسئولیت مشترک و پاسخگویی به بهترین وجه حل می‌شود.

راوی کانان آر (Ravi Kannan R) آنکولوژیست (سرطان‌شناس) 59 ساله هندی یکی دیگر از برندگان است که با ارائه درمان‌های رایگان یا پرداخت هزینه‌های درمان سرطان بیماران فقیر در ایالت آسام از دسترسی عادلانه همگان به خدمات بهداشتی دفاع کرد.

یوجنیو لموس (Eugenio Lemos) فعال محیط زیستی 51 ساله اهل تیمور شرقی، به دلیل خدماتش در مدیریت آب و منابع طبیعی در این کشور دیگر برنده جایزه رامون ماگزایسای است.

انتهای پیام
captcha