توزیع 8800 میلیارد تومان خدمت در استان خراسان رضوی
کد خبر: 4167447
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد:

توزیع 8800 میلیارد تومان خدمت در استان خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سال 1401 مبلغ 8800 میلیارد تومان در استان، خدمت توزیع شده است.

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی، رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، در سفر به شهرستان تایباد و دیدار با فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: در سال گذشته به جهت شرایط ویژه خراسان رضوی حدود 7000 پرونده به مددجویان معیشت‌بگیر اضافه شده است. هر سال در ارسال جهیزیه، نوعروسان در صف انتظار بودند، اما سال گذشته صف انتظار محدود شد و بیش از 4000 سری جهیزیه به ارزش ریالی ثبتی 130 میلیارد تومان در استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: جهیزیه‌ها شامل 5 قلم کالای اساسی ایرانی است که با این اقدام علاوه بر کمک به تولید داخلی و مشغول شدن کارگران، زمینه اشتغال نیز ایجاد شده است. همچنین امسال به یاری خداوند در بخش جهیزیه با توزیع 5000 سری جهیزیه به ارزش بیش از 200 میلیارد تومان صف انتظار نخواهیم داشت.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه در سال گذشته 95درصد منابع اشتغال امداد جذب شده است، گفت: حوزه اشتغال امداد استان از نظر  تعداد و حجم در کمیت، پرداخت وام و فرصت شغلی با ایجاد 33 هزار  فرصت شغلی رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌رضوی بیان کرد: سال 1401 مبلغ 8800 میلیارد تومان در استان توزیع خدمت صورت گرفته که از این رقم 1800 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، حدود 500 میلیارد تومان سهم تسهیلات مسکن، کارگشایی، درمان، دانشجویی و… بوده است. همچنین از مابقی این هزینه‌ها، حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان بلاعوض بوده است که از این مبلغ بلاعوض، 1000 میلیارد تومان توسط نیکوکاران و خيران استان به نیازمندان کمک شده است. 

وی بهترین خدمت امداد را در سال گذشته مسکن عنوان کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه امداد با سپاه، بنیاد علوی و بنیاد مسکن، ساخت 4100 واحد مسکن مددجویی سهمیه امداد خراسان رضوی بوده که از نظر تعداد واحد مسکونی در حال احداث، رتبه اول کشور  را داشته است و برای ساخت این واحدها بالغ بر 300 میلیارد تومان بلاعوض و 200 میلیارد تومان تسهیلات امدادی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد با بنیاد مستضعفان، ساخت 10هزار مسکن در کشور بر عهده کمیته امداد قرار گرفته است که از این تعداد ۱۳۰۰واحد مسکونی بر عهده کمیته امداد خراسان رضوی است که امیدواریم تا یک ماه آینده 600 واحد از آن افتتاح شود. همچنین برای ساخت هر واحد 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و 200 میلیون تومان توسط بنیاد مسکن تسهیلات پرداخت می‌شود و مابقی توسط مددجو و مشارکت خیرین تامین خواهد شد.

وی ابراز کرد:  منابع اشتغال کمیته امداد استان در سال جاری 2200 میلیارد تومان است که با اختصاص 400 میلیارد تومان منابع اشتغال توسط استانداری در مجموع 2600 میلیارد تومان منابع اشتغال در اختیار کمیته امداد خراسان رضوی است. در حوزه درمان هم اخیرا دو مصوبه مبنی بر معافیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان و کمک صندوق خسارت جهت تامین لوازم و تجهیزات بیماران صعب العلاج و... انجام شده است.

ساخت 110 واحد مسکن مددجویی سهمیه شهرستان تایباد

در ادامه رضا جهانپور رییس کمیته امداد شهرستان تایباد نیز در این دیدار، بیان کرد: منابع اشتغال اختصاص یافته به امداد شهرستان 54 میلیارد تومان است. همچنین 42 مورد وام کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تایباد پرداخت شده است که 317 میلیون تومان از آن برای وام‌های کارگشایی بوده است.

جهانپور افزود: در حوزه مسکن، ساخت 110 مسکن، شامل 30 مورد تفاهم‌نامه با بنیاد علوی و 80 مورد تفاهم‌نامه با سپاه، سهمیه کمیته امداد شهرستان تایباد بوده است که تاکنون 22 مسکن احداث و تحویل مددجو گردیده است. همچنین برای ساخت این واحدهای مسکونی به‌طور میانگین مبلغ 150 میلیون تومان بلاعوض، 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه امداد ولایت و 200 میلیون تومان وام بنیاد مسکن به مددجو پرداخت گردیده است.

تقویت اشتغال خانگی عامل مهمی در جهت توانمندسازی مددجویان تایبادی

در ادامه مهدی دونده فرماندار شهرستان تایباد گفت: خوشبختانه نگاه کمیته امداد خراسان رضوی به شهرستان تایباد به عنوان شهر کمتر برخوردار که درصد فقر آن قابل توجه است و نگاه دولت نسبت به کمیته امداد در بحث تسهیلات و منابع امداد بهتر از گذشته شده است.

فرماندار شهرستان تایباد با بیان اینکه اشتغال شهرستان تایباد تک بعدی است، افزود: در بخش صنعت دچار مشکلاتی هستیم که رفع آن نیاز به زمان دارد، اما خوشبختانه کارخانه ای در روستای رهنه راه‌اندازی شده است که در صورت اجرای سه فاز آن، تا 1000 نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی تقویت اشتغال خانگی را عامل مهمی در جهت توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و افزود: با توجه به همسایگی با افغانستان می‌توانیم در این حوزه بازاریابی و صادرات داشته باشیم.

دونده با بیان اینکه 120 مسکن از معسرین به دلیل عدم توانایی در ساخت، در ابتدای کار زمین رها شده است، گفت: در صورت مساعدت امداد این مسکن‌ها تکمیل و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.  

در ادامه مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به همراه رضا جهان‌پور رییس کمیته امداد تایباد، مهدی دونده فرماندار شهرستان از منزل مددجویی، طرح اشتغال گلخانه و طرح مسکن مقاوم‌سازی مسکن بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام
captcha