افزایش ۲.٥ برابری تردد زائران اربعین از مرز باشماق
کد خبر: 4167791
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

افزایش ۲.٥ برابری تردد زائران اربعین از مرز باشماق

استاندار کردستان از افزایش ۲.٥ برابری سال گذشتە تردد زائران اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان خبر داد و گفت: تردد زائران از مرز باشماق آثار و برکات معنوی بسیاری را بە دنبال داشت.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱۸ شهریور در پنجمین جلسە شورای برنامەریزی استان  با اشاره به تردد زائران از مرز باشماق مریوان برای دومین سال پیاپی گفت: تردد زائران از مرز باشماق فرصت و ظرفیت بسیار خوبی را برای استان فراهم کردە است کە امیدواریم در سال‌های آیندە با قوت بیشتری ادامە پیدا کند.

وی از افزایش بیش از ۲.٥ برابری سال گذشتە تردد زائران اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان خبر داد و گفت: تردد زائران از مرز باشماق آثار و برکات معنوی بسیاری را بە دنبال داشت و بازخوردهای بسیاری را بە همراە داشت.

استاندار کردستان بیان کرد: گرچە میزان تردد زائر از مرز باشماق بە نسبت مرز مهران و شلمچە چشمگیر نیست اما از امنیت پایداری برخوردار است.

وی ادامه داد: مرز باشماق بە لحاظ امکانات بە ویژە حمل و نقل بەهنگام بازگشت زائران دچار کم و کاستی‌هایی بود کە این کم و کاستی‌ها ناشی از عدم آگاهی مسافران و زائران بود.

زارعی‌کوشا افزود: خطیب جمعه تهران روز گذشته در نماز جمعه از مردم کردستان برای میزبانی از زوار امام حسین(ع) قدردانی کردند که این نشان از بازخورد فعالیت های انجام شده امسال در مرز باشماق بود.

وی با اشاره به اینکه تغییر نگاە و رویکرد سازمان برنامە و بودجە کشور نسبت بە استان کردستان کاملاً مشخص و قابل تقدیر است، گفت: هزینەکرد اعتبارات عمرانی یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیریت در استان است و در صورت عدم هزینە و بازگشت اعتبار بە خزانە مدیر دستگاە مربوطه جایی در بدنە مدیریتی استان نخواهند داشت.

استاندار کردستان با اشاره به افتتاح ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژە در استان کردستان افزود: این پروژەها طی دو ماە آیندە در کردستان افتتاح می‌شوند کە یکی از این پروژەها، پروژە راە آهن سنندج ـ همدان خواهد بود.

وی اظهار کرد: پروژە راە‌آهن سنندج ـ همدان از ابتدای شروع پروژە تا سال ۱٤۰۱ تنها ٦٥ دصد پیشرفت فیزیکی داشت این در حالی‌ است کە طی یک سال اخیر ۲٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشتە است.

زارعی‌کوشا در پایان یادآور شد: مدیران دستگاەهای اجرایی باید اقدامات، خدمات و موفقیت‌های خود را از طریق رسانەها بە خوبی منعکس کنند.

انتهای پیام
captcha