مردم ۴ هزار و ۱۵۴ قلم دارو به زائران اربعین اهدا کردند
کد خبر: 4168387
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

مردم ۴ هزار و ۱۵۴ قلم دارو به زائران اربعین اهدا کردند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح مرهم زائر 2 در مراسم اربعین سال جاری گفت: مردم در این طرح چهار هزار و 154 قلم دارو به زائران اربعین اهدا کردند.

مردم ۴ هزار و ۱۵۴ قلم دارو به زائران اربعین اهدا کردندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: همزمان با اجرای پویش «مرهم زائر ۲» در سراسر کشور و تامین دارو و تجهیزات پزشکی ویژه زائرین اربعین حسینی(ع)، ۹۱۸ پایگاه جمع‌آوری در سراسر کشور برپا شد که از میان این پایگاه‌ها، ۳۷۶ پایگاه در شعب جمعیت هلال احمر برپا شدند و بیش از ۴۱ درصد داروها را تحویل گرفتند.

سلیمی از اهدای ۴ هزار و ۱۵۴ قلم دارو ‌توسط مردم در این طرح به زائران اربعین خبر داد و با اشاره به همکاری مطلوب خانه‌های هلال سراسر کشور تشریح کرد: از مجموع ۳۴۵ پایگاه برپا شده در خانه‌های هلال نیز، ۳۸ درصد داروهای دریافتی به جمعیت هلال احمر رسید.

وی یادآور شد: داروهای دریافتی پس از تفکیک توسط متخصصین این حوزه و تکنسین‌های مجرب داروخانه‌های جمعیت هلال احمر، در بسته‌بندی‌های مناسب برای مصرف زائرین اربعین ارسال شد و داروهای مازاد نیز به انبار دارویی استان خراسان رضوی تحویل داده شد تا در مراسم پایانی ماه صفر مصرف شود.

سلیمی ادامه داد: داروهای اهدایی در ۱۱ گروه داروهای دیابتی، مسکن‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای تنفسی، داروهای اعصاب و روان، داروهای قلبی عروقی، داروهای گوارشی، ویتامین‌ها، داروهای مخصوص سرماخوردگی و اعصاب و روان همچنین ست تزریقات و تجهیزات پانسمان قرار داشتند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از مشارکت بی‌نظیر مردم از این طرح عنوان کرد: مردم بشردوست ایران سرافراز، همیشه در خط مقدم صحنه خدمت به همنوع حاضرند.

انتهای پیام
captcha