بهره‌مندی بیش از هفت هزار زائر اربعین از خدمات هلال احمر کردستان
کد خبر: 4169076
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

بهره‌مندی بیش از هفت هزار زائر اربعین از خدمات هلال احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: هفت هزار و ۸۱۸ زائر از ۲۹ مرداد تا پایان اربعین حسینی از خدمات امدادی نیروهای این جمعیت در باشماق و مسیرهای منتهی به مرز بهره‌مند شدند.

خدمات رسانی هلال احمر کردستان به زوار اربعین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کردستان، پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ۲۹ مرداد تا پایان اربعین حسینی مراقبان سلامت زائران جمعیت هلال احمر از سه هزار و ۶۱۷ زائر تست قند و فشار خون گرفتند.

وی به مشارکت در اسکان ۲ هزار و ۵۹۰ زائر اربعین اشاره کرد و افزود: پنج عملیات جاده‌ای توسط امدادگران این جمعیت برای کمک به زائران انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تعداد زائران مصدوم بر اثر حوادث جاده‌ای را ۱۴ نفر ذکر و بیان کرد: امدادگران این جمعیت، سه زائر مصدوم را به مراکز درمانی منتقل و هشت نفر را رهاسازی کردند.

جلالی با اشاره به انتقال ۱۱ زائر به مراکز درمانی برای مداوا گفت: در مدت حضور و تردد زائران در استان ۲۲ آمبولانس، پنج موتورلانس، ۱۰ خودرو نجات، ۱۰ خودرو کمک دار و ۱۳ خودرو سبک و سنگین به زائران خدمات ارائه کرد.

وی خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرز باشماق را مطلوب توصیف کرد و یادآور شد: در این مدت، ۱۲۷ هزار زائر از این مرز تردد کرده و عازم کربلای معلی شدند.

انتهای پیام
captcha