پذیرایی موکب امامزادگان قم از یک میلیون زائر اربعین
کد خبر: 4169173
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱

پذیرایی موکب امامزادگان قم از یک میلیون زائر اربعین

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در طول 18 روز برپایی موکب امامزادگان قم در شهر سامرا، 936 هزار وعده اصلی و میان وعده و آب بهداشتی بین زائران توزیع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی با اشاره به فعالیت موکب امامزادگان قم المقدسه در ایام اربعین در شهر سامرا کشور عراق، اظهار کرد: این موکب از یکم تا هجدهم شهریورماه فعال بود و به مدت 18 روز خدمت‌رسانی به زائران را در دستور کار داشت.

وی افزود: در مجموع 3 هزار وعده صبحانه، 7 هزار پرس ناهار، 10 هزار وعده شام، دو هزار میان وعده صبحانه، دو هزار بسته میان وعده عصر و 14 هزار لیوان شربت نعنا و زعفران به صورت روزانه میان زائران توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در طول برپایی موکب امامزادگان قم در سامرا 216 هزار بسته آب بسته‌بندی بهداشتی به صورت خنک در بین زائران توزیع شده است گفت: 4500 کارتن آب بهداشتی برای این موکب خریداری شده بود که توزیع روزانه 250 کارتن در دستور کار قرار داشت.

وی ادامه داد: همه عوامل و دست اندرکاران موکب تلاش کردند وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها را از بهترین مواد غذایی و به صورت کاملا بهداشتی تهیه کنند به صورتی که از انواع میوه‌ها، نان، لبنیات و حتی غذاهای سنتی ایرانی هم استفاده شد.

اسکندری ادامه داد: در طول 18 روز برپایی این موکب، 54 هزار وعده صبحانه و 36 هزار میان وعده صبح، 126 هزار پرس ناهار و 72 هزار میان وعده عصر، 180 هزار پرس شام و 252 هزار لیوان شربت تهیه و در اختیار زائران حسینی قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: به این ترتیب به صورت روزانه 52 هزار وعده پذیرایی و در طول 18 روز برپایی موکب، 936 هزار وعده و میان وعده غذایی و آب، در بین زائران توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha