تمهیدات بیت‌الاحزان برای اعطای مدرک تخصصی به حفاظ
کد خبر: 4170002
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

تمهیدات بیت‌الاحزان برای اعطای مدرک تخصصی به حفاظ

معاون آموزشی بیت‌الاحزان به تمهیدات در دستور کار این مؤسسه برای حافظان خود به منظور شرکت در آزمون‌های تخصصی اعطای مدرک به حفاظ پرداخت.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنخدیجه شاهسونی، معاون آموزشی مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه این مؤسسه چه تمهیداتی برای حافظان خود برای شرکت در آزمون‌های تخصصی اعطای مدرک به حفاظ در دستور کار دارد، گفت: اصلی‌ترین اهتمام مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تربیت حافظان قرآن برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است.

وی افزود:‌ در این راستا اقدامات متعددی را انجام می‌دهد ازجمله راه‌اندازی بیش از 200 شعبه روزانه، 14 مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن، اجرای طرح‌های ملی رحله، دانشسرای باقرالعلوم و... را در دستور کار خود قرار داده است.

شاهسونی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم حافظان قرآن را برای کسب اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن یاری رسانیم، دو دانشسرای باقرالعلوم یکی ویژه بانوان یکی آقایان راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه دانشسرای بانوان در روستای مبارک‌آباد استهبان و آقایان در گناباد مشهد قرار دارد، افزود: شرط ورود به این دانشسرا حفظ کل قرآن کریم است و در این دانشسرای حافظان کل قرآن طی 4 سال هم می‌توانند آموزش‌های لازم را برای شرکت در آزمون‌های تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ببینند و هم در آزمون‌های کارشناسی علوم قرآن و حدیث شرکت کنند.

شاهسونی اظهار کرد: در حقیقت حفاظی که در دانشسرای باقرالعلوم تحصیل می‌کنند می‌توانند هم در آزمون سازمان سنجش برای اخذ مدرک کارشناسی علوم و قرآن حدیث و هم در آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی حفاظ شرکت کنند.

معاون آموزشی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ادامه داد: این آمادگی حفاظ برای اخذ مدرک تخصصی درجه حفظ است اما امسال دو نفر از حافظان این دانشسراها موفق اخذ مدرک درجه دو سازمان تبلیغات اسلامی هم شدند.

وی در پاسخ به اینکه تمهیدات مؤسسه برای آزمون‌های حفظ عمومی چیست، گفت: تعداد بسیاری از شعب و مراکز شبانه‌روزی و مراکز طرح ملی رحله می‌توانند این آزمون را برگزار کنند ولی هنوز این آزمون را برگزار نکرده‌ایم البته پیگیر ثبت اطلاعات مراکز خود در سایت تلاوت هستیم و به یاری خدا همین امسال آزمون حفظ عمومی را برای حفاظ خود برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha