تأکید شیخ رائد صلاح برای تجدید عهد با مسجدالاقصی
کد خبر: 4171261
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

تأکید شیخ رائد صلاح برای تجدید عهد با مسجدالاقصی

رئیس جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی 1948 خواستار تجدید بیعت فلسطینیان با مسجد مبارک الاقصی و دفاع از آن به منظور به شکست کشاندن طرح‌های شوم اشغالگران صهیونیست علیه آن شد. از سویی جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: هجوم صهیونیست‌ها واقعیت مسجدالاقصی را تغییر نخواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شیخ رائد صلاح در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) تأکید کرد که تمامی سنگریزه‌های مسجدالاقصی اشتیاق پیامبر(ص) و روزهایی را دارند که ایشان امامت نماز را در آن بر عهده داشتند.

شیخ صلاح تصریح کرد: مسجدالاقصی همچنان از اشغالگری دشمن صهیونیستی رنج می‌برد.

وی اظهار کرد: قدس و مسجدالاقصی به عهدی که با رسول‌الله(ص) بستند، پایبندند و ما هم که افتخار حضور در قدس و مسجدالاقصی را داریم، به عهد خود پایبندیم.

لازم به ذکر است که صدها شهرک‌نشین صهیونیست طی روزهای اخیر به مناسبت عید یهودی غفران به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

این در حالی است که فلسطینیان نیز بر ضرورت حضور دائمی در مسجدالاقصی برای مقابله با اشغالگران و طرح‌های شوم آنان تأکید کردند.

صبح دیروز دوشنبه صدها شهرک‌نشین به بهانه برگزاری جشن یهودی غفران به مسجد مبارک الاقصی یورش بردند.

شهرک‌نشینان در یورش مستمر خود به الاقصی با محافظت شدید نظامیان صهیونیست مستقر در صحن مسجد، لباس کاهنان یهودی را به تن کردند و یک شهرک‌نشین نیز در مسیر باب السلسه در شهر قدیمی قدس به حضرت محمد(ص) توهین کرد.

بیانیه جنبش حماس در محکومیت یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که تعرض گسترده و دسته‌جمعی صهیونیست‌های اشغالگر به مسجدالاقصی هرگز نمی‌تواند به تغییر هویت قدس و این مسجد مبارک منجر شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای تأکید کرد که ملت فلسطین با قدرت با سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی مقابله و با حضور دائمی در مسجدالاقصی توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده که تعرض گسترده شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی تحت حمایت نظامیان صهیونیست و تلاش دولت تندرو صهیونیستی برای تحمیل و تثبیت واقعیت‌های مدنظر خود در قدس و مسجدالاقصی با سوءاستفاده از اعیاد یهودی، تجاوز آشکار علیه ملت فلسطین و مقدسات آن و نقض صریح قوانین بین‌المللی و ورود به جنگ دینی با هدف یهودی‌سازی قدس و محو تابعیت دینی و ملی آن است.

این جنبش عموم امت اسلامی و عربی را به حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در مقابله با اشغالگران صهیونیست و دفاع از قبله نخست فراخواند.

انتهای پیام
captcha