عزم صدا‌و‌سیما در توجه به عناصر هویتی ملت بزرگ ایران
کد خبر: 4172890
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
رئیس صدا‌و‌سیما تأکید کرد؛

عزم صدا‌و‌سیما در توجه به عناصر هویتی ملت بزرگ ایران

رئیس سازمان صدا‌و‌سیما با اشاره به برگزاری چهار رویداد فرهنگی در سطح کشور گفت: این رویدادها نشان‌دهنده عزم سازمان صدا‌و‌سیمدر توجه به عناصر هویتی ملت بزرگ ایران است و این اهتمام همکاران ما در سازمان با همکاری افتخارآفرین مردم بسیار نویدبخش و امیدوارکننده است.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا‌و‌سیما

به گزارش ایکنا از کردستان، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا‌و‌سیما در ارتباط مستقیم با آیین اختتامیه جشنواره «موسیقی اقوام ایرانی» که امشب، 11 مهر در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، با تبریک میلاد پیامبر عدالت گستر(ص) و امام صادق(ع) گفت: واقعا از صمیم قلب دوست داشتم در جمع صمیمی و خونگرم مردم کردستان باشم اما این توفیق حاصل نشد.

وی افزود: اواخر اردیبهشت‌ماه میهمان استان کردستان بوده و در میزبانی گرم و صمیمی مردم کردستان و دیدار با شعرا، ادبا و فرهیختگان استان و با عنایت به ظرفیت بسیار بسیار غنی هنری، فرهنگی و ادبی استان کردستان یپیشنهاد برگزاری اولین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی را دادیم که با استقبال و پافشاری در برگزاری این مراسم در استان از سوی هنرمندان و مسئولان روبه رو شدیم و در کمتر از شش ماه با این کیفیت و نظم و انسجام زمینه برگزاری این جشنواره در استان فراهم شد.

رئیس سازمان صدا‌و‌سیما با اشاره به اینکه میزبانی استان کردستان از 18 قوم ایرانی از نوازندگان، هنرمندان و موسیقی‌دانان سراسر کشور قابل تحسین است، بیان کرد: امیدواریم این شروع نویدبخش و امیدوارکننده در برنامه‌های سال‌های آینده به شکلی بهتر، و با همین استقبال، روحیه و نظم و انضباط شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در طول یک هفته سازمان صدا‌و‌سیما میزبان چهار رویداد شعر و موسیقی و ادبی و هنر در سراسر کشور بوده است، هفته گذشته در استان سیستان و بلوچستان جشنواره شعر و ادب و موسیقی نواحی، جشنواره بین‌المللی شعر با حضور شعرای کشورهای مختلف در بزرگداشت صنعت هسته‌ای کشور تحت عنوان «آفتاب نهان»، جشنواره «موسیقی اقوام ایرانی» در کردستان، «اجلاس پیرغلامان حسینی و مداحان» در گیلان بوده و هستیم.

جبلی در ادامه گفت: این رویدادها نشان‌دهنده عزم سازمان صدا‌و‌سیما در توجه به عناصر هویتی ملت بزرگ ایران است و این اهتمامی که همکاران ما در سازمان و صدا و سیما با همکاری افتخارآفرین مردم در تمام نقاط کشور که با جدیت، علاقه و عزم و اراده با سازمان همراهی می‌کنند، نویدبخش و امیدوارکننده است.

وی با اشاره به اینکه صدا‌و‌سیما براساس دو سرفصل هویت محوری و عدالت‌گستری در دوره تحولی برنامه‌های خود را پیگیر خواهد کرد، افزود: بخشی از هویت ایران ما را موسیقی نواحی و شعر و ادب اقوام ایرانی را شکل می‌دهد و این گل‌های رنگارنگ قالی زیبای ایرانی را در طول تاریخ بافته است.

رئیس سازمان صدا‌و‌سیما اظهار کرد: در سرفصل عدالت توجه به این زوایا و ابعاد گوناگونی هویتی که فرهنگ و هنر و شعر موسیقی از اجزای اصلی آن هستند در صدر توجهات رسانه ملی است لذا با افتخار برگزاری این جشنواره و اینگونه فعالیت‌ها را یکی از مصادیق مهم توجه به شعار هویت محوری  و عدالت‌گستری صدا وسیما می‌دانیم چراکه انتظار و مطالبه مردم ازما بوده و ما به این مطالبه احترام می‌گذاریم.

وی در ادامه گفت: از همکارانم در صدا و سیما کردستان تشکر کنم که با جدیت و همراهی و حمایت استاندار کردستان میزبانی شایسته وخوبی را برای برگزاری این جشنواره فراهم کردند. من وظیفه خود می‌دانم که دست و روی مردم غیور، فرهیخته، شجاع و متمدن کردستان عزیز را ببوسم، مردمی که شاهد حضور پرشور آنان در جشن امت احمد بودیم.

جبلی افزود: تمام ملت ایران حضور حماسی مردم در جشن امت احمد و شادابی و نشاط در تجلیل از میلاد پیامبر اکرم(ص) در استان کردستان را تحسین کردند.

وی بیان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک افتخار حضور در استان کردستان داشته باشم، استانی که مایه افتخار ایران عزیز و مشحون از تاریخ سرافرازانه، پرافتخار و درخشان صیانت از مرزهای ایران عزیز و جانفشانی و رشادت‌های جوانان این استان در عرصه دفاع مقدس و صیانت از کشور است.

رئیس سازمان صدا‌و‌سیما تأکید کرد: در بازنمایی، بازخوانی و باز تعریف جدید کردستان صدا‌و‌سیما آمادگی خود را اعلام می‌کند و در برنامه جدید رسانه ملی در نوبت‌های فصلی تمرکز ویژه سراسری بر روی استان‌های کشور خواهیم داشت و در هر فصل طی چند روز متوالی شبکه‌های سراسری و محلی در بخش‌های مختلف صدا، سیما، خبر و برنامه‌سازی بر روی یک استان متمرکز خواهیم بود و استان کردستان در اولویت این برنامه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha