محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل
کد خبر: 4173203
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته در پنجاه و چهارمین نشست عادی خود شرایط حقوق بشر در فلسطین اشغالی و دیگر اراضی عربی اشغالی را بررسی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نمایندگان برخی کشورهای آفریقایی، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای گروه دوستان منشور ملل متحد تجاورات مستمر اشغالگران صهیونیست و شهرک‌نشینان و هدف قراردادن کودکان و تعرض به حریم مسجدالاقصی را محکوم کردند.

این کشورها همچنین با ادامه محاصره تحمیلی علیه نوار غزه، ادامه شهرک‌سازی و سیاست‌های نژادپرستانه و تبعیض‌نژادی مخالفت کردند.

در بخش دیگری از اظهارات نمایندگان این کشورها مشکلات و رنج‌های اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی و افرادی که در بازداشت موقت قرار دارند، مورد اشاره قرار گرفته و ضرورت ادامه حمایت از آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) مورد تأکید قرار گرفت.

در همین راستا، «ابراهیم خریشی»، ناظر دائم دولت فلسطین در این نهاد بین‌المللی اعلام کرد: وحشی‌گری اقدامات اشغالگران علیه فرزندان ملت فلسطین افزایش یافته که از جمله آن‌ها تصویب قانون قومیت توسط کنست، اعدام اسرا، یهودی‌سازی قدس، ادامه شهرک‌سازی و انتقام از خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انکار وجود مردم فلسطین و نفی تأسیس کشور فلسطین توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یادآور شد.

خریشی گفت: ماه دسامبر هفتادوپنجمین سالگرد صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر را گرامی خواهیم داشت، در حالی که این اعلامیه از زمانی که اشغالگران عضو سازمان ملل شده‌اند توسط آنان کاملاً نقض شده است و ما هم اکنون شاهد گذشت 56 سال از اشغال قدس شرقی، کرانه باختری و نوار غزه هستیم.

انتهای پیام
captcha