افزایش آمار شهدای انفجار حمص و تداوم محکومیت‌ها
کد خبر: 4173330
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

افزایش آمار شهدای انفجار حمص و تداوم محکومیت‌ها

منابع خبری رسمی سوریه از افزایش تعداد شهدای حمله تروریستی به دانشکده نظامی در حمص به ۸۹ تن خبر دادند و شمار مجروحان را تا این لحظه ۲۷۷ تن گزارش دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت بهداشت سوریه در آماری غیر نهایی اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی به جشن فارغ‌التحصیلی دانشکده افسری نظامی در حمص، به ۸۹ تن از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک افزایش یافته است و وزارت بهداشت در اطلاعیه خود در فضای مجازی،‌ تعداد مجروحان را هم ۲۷۷ نفر اعلام کرد.

«حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه «السوریه» درباره وضعیت مجروحان این جنایت تروریستی گفته بود: شدت جراحات این افراد متفاوت بوده و کادر درمانی، در حال ایجاد تمامی تجهیزات پزشکی و انجام کلیه جراحی‌های مورد نیاز است و توانسته از همه مجروحان مراقبت کنند.

خبرنگار شبکه «المیادین» در سوریه صبح امروز جمعه، ۱۴ مهر گزارش داد که مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی، از مقابل بیمارستان نظامی حمص آغاز شد.

افزایش آمار شهدای انفجار حمص و تداوم محکومیت‌ها

خبرنگار المیادین در این باره گزارش داد: در حال حاضر پیکر ۲۸ تن از شهدای سوری، از مقابل بیمارستان نظامی حمص و با حضور ژنرال «علی عباس»، وزیر دفاع این کشور در حال تشییع هستند.

اعلام همبستگی انصارالله با ملت سوریه

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن محکوم کردن حمله گروه‌های تروریستی به دانشکده نظامی شهر حمص سوریه، تأکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از این جنایت بهره می‌برند. 

تأکید پوتین بر مجازات درخور عاملان ترور

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در پیامی به بشار اسد، همتای سوری خود، به شهادت رسیدن و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان سوریه در انفجار تروریستی روز گذشته را تسلیت گفت.

کاخ کرملین با اعلام این خبر، به نقل از پوتین خطاب به اسد گفت: «ما حمله تروریستی در حمص را قویاً محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی وحشیانه می‌دانیم. امیدواریم سازمان‌دهندگان آن، مجازات درخوری دریافت کنند، قصد داریم به همکاری نزدیک با شرکای سوری در مبارزه با انواع تروریسم ادامه دهیم».

وزارت امور خارجه عراق هم امروز جمعه با صدور پیامی با دولت سوریه و خانواده‌های قربانیان این عملیات تروریستی ابراز همدردی و برای مجروحان این اقدام تروریستی شفای عاجل آرزو کرد.
وزارت امور خارجه عراق در این بیانیه‌ آورده است: عراق بار دیگر همه اشکال خشونت و تروریسم را محکوم می‌کند و برای مقابله با خطرات تروریست‌‌ها در کنار جامعه بین‌المللی ایستاده است.

بیانیه حزب‌الله در محکومیت انفجار تروریستی در حمص 

حزب الله لبنان هم با صدور بیانیه‌ای روز جمعه د فیزیکحمله تروریستی به مراسم دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ سوریه و کشته و زخمی شدن ده ها شهروند نظامی و غیرنظامی سوری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این جنایت زشت باردیگر بر حقانیت نبرد بیش از یک دهه اخیر با گروه های تروریستی و مقابله با حامیان و گردانندگان منطقه‌ای و بین‌المللی آن هجمه‌ها و خطرات توطئه جهانی ادامه دار علیه سوریه و ملت مقاوم آن تاکید دارد.
گروه‌های تروریستی بار دیگر با حمایت آشکار خارجی برای نقش‌آفرینی جنایتکارانه خود به صحنه بازگشته‌اند و این اقدام آن‌ها هر زمان که زندگی در سوریه به حالت عادی بازمی‌گردد، تکرار می‌شود.
بر اساس این بیانیه، هر بار که ملت سوریه با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که رنج‌های این ملت را در همه بخش‌ها، دوچندان کرده است، اندکی روی آرامش و ثبات را می‌بینند، این گروه‌ها وارد صحنه می‌شوند.
حزب الله لبنان این فاجعه را به ملت و رئیس جمهوری سوریه و ارتش این کشور تسلیت گفت و بر ایستادگی کامل در کنار رهبران، ارتش و ملت سوریه در نبرد با تروریسم تأکید کرد.

امارات و ونزوئلا محکوم کردند

وزارت خارجه امارات و ونزوئلا نیز با انتشار بیانیه‌هایی این حمله تروریستی را به‌شدت محکوم کردند.
بیانیه وزارت خارجه امارات در خبرگزاری رسمی این کشور (WAM) منتشر شده است‌. در این بیانیه آمده است که «امارات این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که هدف آنها بی‌ثبات‌کردن امنیت و ثبات است رد می‌کند؛ اقداماتی که با ارزش‌ها و اصول بشردوستانه ناسازگار هستند.»
وزارت خارجه امارات در بخش دیگری از این بیانیه «تسلیت صمیمانه و همدردی خود را با دولت جمهوری عربی سوریه، مردم برادر، و خانواده‌ها و بستگان قربانیان این جنایت شنیع را اعلام کرد و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.»
بنابر گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، دولت ونزوئلا هم حمله تروریستی را که مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان افسران دانشکده نظامی در حمص را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا، دولت ونزوئلا با خانواده شهدای این حادثه تسلیت گفت و امیدوار است که صلح پایدار به سرعت در سراسر سوریه فراگیر شود. این بیانیه می‌افزاید که ونزوئلا این حملات را که موجب اندوه مردم سوریه شده و بر بسیاری از خانواده‌های سوری تأثیر می‌گذارد، رد می کند.

تلویزیون رسمی سوریه بعدازظهر دیروز (۱۳ مهر) از حمله پهپادی تروریستی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و گفت که این حمله تلفاتی زیادی به جا گذاشته است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده که این جنایت بیانگر پافشاری عاملان آن بر ادامه رویکرد تروریستی وحشیانه و خونین است که ملت سوریه در طول سال‌های گذشته از آن رنج برده‌اند.

در این بیانیه آمده است که این اقدام تروریستی هرگز سوریه را از تلاش برای ریشه‌کنی آفت تروریسم و حامیان آن بازنخواهد داشت و این کشور با قدرت و قاطعانه به این گروه‌های تروریستی در هر جایی از خاک سوریه تا نابودی آن‌ها، پاسخ خواهد داد و تلاش برای آزادسازی خاک سوریه از اشغال نظامیان بیگانه و غیرقانونی و شبه‌نظامیان جنایتکاران ادامه خواهد داشت.

سوریه همچنین با اعلام سه روز اعزای عمومی از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا این اقدام تروریستی بزدلانه را محکوم و کشورهای حامی تروریسم را به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت این کشور مؤاخذه کند.

انتهای پیام
captcha