تدریس رشته قرآن با ده گرایش در نمایندگی المصطفی در خراسان
کد خبر: 4174885
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
محمدرضا صالح خبرداد:

تدریس رشته قرآن با ده گرایش در نمایندگی المصطفی در خراسان

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: راه‌اندازی رشته قرآن و علوم با ۱۰ گرایش و رشته فقه مضاف در قالب ۱۰ عنوان، ظرفیت بی نظیری را برای کسب علوم و معارف اسلامی فراهم آورده است.

محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی خراسان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی خراسان شامگاه پنجشنبه ۲۰ مهر، در دیدار رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه با اشاره به اشتراکات کهن دو ملت ایران و ترکیه و نگاه تمدنی به امت اسلامی اظهار کرد: ارتباط با مشهد بسیار مغتنم است و تنفس جوانان مسلمان در فضای تمدنی مشهد در جوار امام رضا علیه السلام بسیار اثرگذار است.

وی افزود: نمایندگی المصطفی در خراسان به عنوان بزرگترین نمایندگی جامعه‌المصطفی در داخل و خارج از کشور، به واسطه همجواری با امام رضا(ع) و بهره‌مندی از ظرفیت عظیم شهر مقدس مشهد به عنوان یک جهان‌شهر بین‌المللی با میلیون‌ها زائر ایرانی و غیرایرانی در طول سال، سازگاری بیشتری را برای حضور و تحصیل یک غیرایرانی در خود ایجاد کرده است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: مجموع ظرفیت‌ها و گنجینه‌های علمی و معرفتی همچون آستان قدس رضوی، حوزه‌علمیه خراسان، دانشگاه فردوسی و حضور بزرگترین نمایندگی المصطفی در مشهد مقدس، این شهر را به مکانی مناسب برای پژوهشگران و علاقمندان به فرصت‌های مطالعاتی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به تعداد و تنوع ملیتی طلاب غیرایرانی و وجود اکثریت رشته‌های علوم اسلامی و انسانی در نمایندگی المصطفی خراسان تصریح کرد: راه‌اندازی رشته قرآن و علوم با ۱۰ گرایش و رشته فقه مضاف در قالب ۱۰ عنوان، در کنار رشته‌هایی نظیر علوم قرآن و حدیث، روانشناسی و علوم تربیتی، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق خصوصی و … ظرفیت بی‌نظیری را برای کسب علوم و معارف اسلامی فراهم آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح تصریح کرد: نمایندگی جامعه‌المصطفی العالمیه در خراسان این امکان را دارد تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود داخلی دوره‌های مهارتی و کاربردی مطلوبی را در مباحث رسانه، آموزش زبان فارسی، سبک زندگی اسلامی، امام‌شناسی، خانواده و برخی دوره‌های دیگر، به صورت حضوری و مجازیبرگزار کند. همچنین با به کارگیری ارتباطات و تعاملات برون سازمانی، حلقه اتصال میان ظرفیت‌های کم نظیر موجود در این شهر را در حوزه‌های مختلف علمی، درمانی، گردشگری و زائران حریم رضوی باشد.

سپس قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه با اشاره به نیاز مبرم جامعه غرب‌زده امروز به مباحثی همچون اخلاق، عرفان و عقلانیت، تصریح کرد:راه نجات جامعه بشری، تبیین عقلانیت شیعه بوده و نقش مراکز علمی و پژوهشی تعیین سرنوشت ملت‌ها است و امروز المصطفی نیز به عنوان یک نهاد پیشگام در تبیین علوم اسلامی برگفته از معارف عمیق اهل بیت(ع) به خوبی این نقش را در جهان ایفا می‌کند.

وی همچنین نسبت به تعامل در حوزه‌های علمی آموزشی، فرهنگی، تألیفات و انتشارت، فعالیت‌های قرآنی مشترک، فعالیت‌های رسانه‌ای تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha