سیاست‌گذاران به هویت ملی و دینی توجه کنند
کد خبر: 4177085
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
مدیر حوزه‌های علمیه فارس:

سیاست‌گذاران به هویت ملی و دینی توجه کنند

حجت‌الاسلام محمودی گفت: اگر سیاست‌گذاران ما به هویت ملی و دینی به‌عنوان شناسنامه جامعه توجه کنند، قطعاً مقدمات تمدن‌سازی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 30 مهرماه در نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری شیراز و مدیر حوزه علمیه فارس تأکید كرد: جامعه‌ای كه دارای هویت ملی و دینی باشد، امید به تمدن‌سازی در آن بالاست و برعكس جامعه خالی از هویت ملی و دینی باید تلاش كند تا غنی از این مهم شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه جامعه ما از این ‌جهت جامعه‌ای غنی است، تصریح کرد: اگر سیاست‌گذاران ما به هویت ملی و دینی به‌عنوان شناسنامه جامعه توجه کنند، قطعاً مقدمات تمدن‌سازی رقم خواهد خورد.

محمودی با بیان اینکه استان فارس و سومین حرم اهل‌ بیت(ع) از این بابت غنی است، گفت: هیچ استانی، جایگاه فارس در حوزه تشیع را ندارد؛ به‌ عنوان‌ مثال دو مرجع بزرگ تقلید جهان تشیع در حوزه علمیه قم، استان فارسی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به وجود 7 هزار طلبه در شیراز كه بیش از دو هزار نفر از آن‌ها در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و فعالیت هستند، افزود: تا چه اندازه از این ظرفیت برای تعالی جامعه استان فارس بهره‌برداری شده است؟

محمودی تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های تحقق شعار سال به‌ویژه در بحث مهار تورم، فرهنگی نشود، هراندازه هم تلاش شبانه‌روزی شود، دائماً انتظارات بیشتر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه چند طرح پژوهشی ازجمله طرح تدوین تاریخ سیاسی شیراز در دست اقدام است، گفت: علی‌رغم اقدامات شاخص انجام‌شده و ظرفیت‌های ویژه فارس اما هنوز یک نمایندگی تولیدات حوزوی به‌صورت نرم‌افزاری در این استان نداریم.

وی خواستار ایجاد این ظرفیت توسط مدیریت شهری در راستای كمك به پژوهشگران شد و در خاتمه از اهتمام شورای اسلامی و شهرداری کلان‌شهر شیراز در اجرای طرح مسجد محوری تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha