رسالت اتحادیه مؤسسات قرآن تسهیل‌گری است
کد خبر: 4178301
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹

رسالت اتحادیه مؤسسات قرآن تسهیل‌گری است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی با بیان اینکه اتحادیه رسالت تسهیل‌گری را برعهده دارد، گفت: اتحادیه به منظور واگذاری پروژه‌های قرآنی از سوی سازمان‌ها به مؤسسات قرآنی به ایجاد قرارداد و تفاهم‌نامه اقدام می‌کند و برای رفع موانع پیش‌رو در تلاش است.

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی، مدیرعامل  اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضویحجت‌الاسلام سیدرضا حسینی، مدیرعامل  اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص فعالیت‌های اتحادیه اظهار کرد: در حال حاضر حدود 280 مؤسسه قرآنی در سطح استان فعالیت دارند که عمده کار آنها برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف قرآنی از جمله روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، تدبر در قرآن و... است. مؤسسات قرآنی مانند سایر اصناف، اتحادیه دارند که در این راستا جلسات مجمع عمومی هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود و از بین مدیران عامل مؤسسات قرآنی استان، اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی انتخاب می‌شوند.

حسینی ادامه داد: فعالیت اتحادیه مؤسسات قرآنی فعالیت اجرایی نیست، بلکه کار اتحادیه یک کار ستادی است و رسالت ما در اتحادیه این است که برای مؤسسات قرآنی تسهیل‌گری کنیم، به این صورت که وقتی از سوی سازمان‌ها انجام پروژه‌های قرآنی به مؤسسات واگذار می‌شود در صورت لزوم، برای رفع موانع موجود و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه، اتحادیه وارد عمل می‌شود، از این‌رو تصمیم ما در دوره جدید فعالیت اتحادیه بیشتر به‌سمت تسهیل‌گری است تا با واگذاری فعالیت‌های قرآنی ارگان‌ها به مؤسسات قرآنی، کار به‌صورت مردمی انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای مؤسسات قرآنی نیز پیگیر هستیم تا کارهای مختلف برای واگذاری به آنها فراهم شود؛ برخی مؤسسات نیز در دوران کرونا تعطیل شدند که سعی می‌کنیم پویایی دوباره به مؤسسات بازگردد و فعالیت‌های قرآنی مؤسسات از سر گرفته شود. به‌عنوان نمونه در برپایی نمایشگاه قرآن که بر عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری است سعی کردیم کار را به مؤسسات قرآنی واگذار کنیم که در سال‌جاری نیز این فعالیت به‌صورت مردمی برگزار شد.

حسینی افزود: برای برپایی نمایشگاه حدود 100 تشکل مردمی و قرآنی را پای کار آوردیم و با هزینه یک دهم درصدی که اداره ارشاد برای برپایی نمایشگاه صرف می‌کرد در 10 منطقه شهری این کار از سوی اتحادیه به صورت مردمی و با هزینه کمتری انجام شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: طرح پایگاه‌های قرآنی مساجد از دیگر طرح‌هایی است که شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن از جمله روخوانی، حفظ، لحن و روان‌خوانی و برگزاری کرسی‌های تلاوت است که در اتحادیه پیگیری می‌شود، البته باید گفت که اتحادیه درگیر اجرای کار نمی‌شود و کار به مؤسسات مردمی واگذار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی، مدیرعامل  اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha