دانش‌آموزان پرچمداران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند
کد خبر: 4179746
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
حجت‌الاسلام پناهیان:

دانش‌آموزان پرچمداران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: دانش‌آموزان پرچمداران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند و نقش مؤثری در این دو برهه تاریخی مهم کشور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، سخنران حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، سخنران حرم رضوی در ویژه‌برنامه گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) که فرمودند: «عَلَيكَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى كُلِّ خَيرٍ»؛ جوانان را درياب، زيرا كه آنان سريع‌تر به كارهاى خير روى مى‌آورند، اظهار کرد: نوجوانان که در این حدیث نورانی از آنها با عنوان «احداث» یاد می‌شود نقش مهمی در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دیگر برهه‌های مهم تاریخی کشور داشته‌اند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل نقش‌آفرینی کردند و زمانی که آنها در جبهه حاضر شدند، عملیات‌های فتح‌المبین، خرمشهر و... با موفقیت به پایان رسید. سن انقلابی‌گری، سن دانش‌آموزی است، زیرا بعد از این دیگر فرد مشغول زندگی و امورات دنیوی می‌شود و حس و حال مبارزه و انقلابی‌گری ندارد.

سخنران حرم رضوی بیان کرد: دانش‌آموز زمان آزاد برای شناخت و ظالم و مبارزه با او را دارد، بنابراین دانش‌آموزان و نوجوانان همیشه باید در جریان مسائل مهم کشور باشند تا در مواقع حساس نقش‌آفرینی کنند. اگر خانواده‌ای بخواهد نوجوان خود را به‌درستی تربیت کند، در درجه اول باید شناخت ظالم و روحیه ظلم‌ستیزی را به او بیاموزد، چراکه مهمترین رسالت پیامبران الهی از جمله پیامبر اکرم(ص) مبارزه با استکبار و طاغوت بوده است.

پناهیان گفت: پیامبر اکرم(ص) اگر تنها برای اشاعه اخلاق اسلامی و احکام دینی آمده بود هیچ‌کس با او مبارزه نمی‌کرد و تنها عاملی که باعث درگیری و مبارزه با پیامبر اکرم(ص) و دیگر پیامبران شد، مبارزه آنها با طاغوت‌های زمانه بود. دین اصیل آغازش مبارزه با استکبار است، هرچند نماز خواندن و اخلاق‌مدار بودن از جمله شاخصه‌های دینداری است، اما اگر روحیه ظلم‌ستیزی و مبارزه با طاغوت در فرد وجود نداشته باشد نمی‌توان او را فردی دیندار و انقلابی دانست.

انتهای پیام
captcha