رشد 4 برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4180200
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

رشد 4 برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال خراسان‌شمالی از رشد چهار برابری مجوزهای مشاغل خانگی در استان خبرداد.

محمد اربابی، مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی، محمد اربابی، مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال استان اظهارکرد: اشتغال خانگی یا کسب و کار در منزل تاکنون توانسته با حذف بسیاری از هزینه‌ها به رشد درآمد خانوار و افزایش تولید کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: اشتغال و کسب‌وکار خانگی به عنوان راهکاری مهم در راستای تولید سرمایه و حذف هزینه های مربوط به رهن و اجاره مکان کارگاه و استفاده از دیگر اعضای خانواده به عنوان نیروی انسانی توانسته مورد استقبال در کشور قرار گیرد.

اربابی تصریح کرد: کسب و کار در منزل و مشارکت پذیری اعضای خانواده به عنوان نهادی اجتماعی سبب عهده‌داری نقش‏‏ها و کارکردهای ویژه‏ای از سوی والدین و فرزندان شده است و با استقبال چشمگیری در سطح استان رشد مجوزهای این گونه بنگاه‌های اقتصادی را چهار برابر کرده است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد پنج هزار 608 مجوز مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی صادرشده است.

اربابی تصریح کرد: در راستای حمایت از کسب و کارهای مزبور از ابتدای سال جاری بیش از 260 میلیارد ریال تسهیلات به 343 طرح اشتغال خانگی پرداخت شده که این موضوع اشتغال 384 نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام
captcha