اجرای نمایش «دوربین جادویی» در کردستان
کد خبر: 4180534
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

اجرای نمایش «دوربین جادویی» در کردستان

نمایش «دوربین جادویی» به نویسندگی و کارگردانی بهار لطافتیان و با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، در مرکز فرهنگی هنری شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج روی صحنه رفت.

نمایش دوربین جادویی

به گزارش ایکنا از کردستان، حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان امروز، 16 آبان در حاشیه اجرای این نمایش در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: 20 کودک در نمایش «دوربین جادویی» در سه تابلو به ایفای نقش می‌پردازند که در این تابلوها مصرف بهینه انرژی، حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، حفاظت از دریاها، آب‌های زیرزمینی و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف که آسیب جدی به طبیعت و سلامتی می رساند را اجرا می‌کنند.

وی افزود: یکی از تابلوهای این نمایش در خصوص حفاظت از حیوانات در دامان طبیعت و عدم شکارگونه‌های جانوری که می‌تواند به انقراض این گونه‌ها بیانجامد اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بیان کرد: در این نمایش کودکان با زبان کودکی از دانش‌آموزان و اولیای آنها می‌خواهند هر آنچه که باعث آسیب به محیط زیست و طبیعت می‌شود، توجه داشته باشند و آن‌ها را رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی دارد در راستای آموزش نسل آینده و حفاظت از منابع خدادادی از کودکی با زبان هنر به آموزش این آینده‌سازان بپردازد.

گوهری افزود: یکی از سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از تمامی هنرمندانی است که می‌توانند در خصوص فرهنگ‌سازی و آموزش ارزش‌ها قدم‌های خوبی را بردارند.

وی با اشاره به اینکه نمایش دوربین جادویی از تاریخ 14 لغایت 22 آبان در سه اجرا در طول روز برای گروهای سنی 7 تا 70 ساله ها به روی صحنه می‌رود، افزود: این نمایش هر روز صبح ساعت 9  و 11 ویژه دانش‌آموزان و بعد از ظهرها از ساعت 16 الی 18 ویژه خانواده‌ها به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتواند با تقویت گروه‌های موسیقی، نمایش و فیلم‌سازی در راستای اهداف کانون پرورش فکری قدم‌های خوبی بردارد.

یادآور می‌شود؛ فرید قادری، مهنا زارع، سرور خوش اقبال، صبا مرادی، حسام جنتی، نیلیا رستمی، رهام وریخانی، نیلا صلواتی، السا آجیلیان، رها وریخانی، هلین موالی، روژیف احمدیانی، یلدا جلالی، آرتین سلیمی، آرتا مرادیان، سولینا باقری، ماهک جلالی، سینا بیداد، ملینا متولی، نیاز خانزاد، نیما نصیری و محمد مرادی از بازیگران نمایش دوربین جادویی می‌باشد.

انتهای پیام
captcha