تشریح برنامه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان جغتای
کد خبر: 4182794
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

تشریح برنامه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان جغتای

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جغتای گفت: ایجاد دغدغه نماز در خانواده با برگزاری گفتمان دینی از مهم‌ترین اولویت‌های این ستاد بوده است.

ستاد اقامه نمازحجت‌الاسلام علی هادی‌زاده، دبیر ستاد اقامه نماز نماز شهرستان جغتای در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی درباره عملکرد ستاد اقامه نماز این شهرستان در سال 1402 اظهار کرد: حدود یک سال است که ستاد اقامه نماز شهرستان جغتای به‌صورت رسمی شروع به فعالیت کرده است و از جمله فعالیت‌هایی که در این ستاد در اولویت قرار دادیم، نخست برگزاری هر دو ماه یک جلسه شورای اقامه نماز شهرستان است که در محل فرمانداری یا دفتر امام جمعه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد دغدغه نماز در خانواده با برگزاری گفتمان دینی نیز از دیگر اولویت‌های این ستاد بوده است، همچنین در سال گذشته حدود 200 گفتمان دینی با محوریت نماز، ویژه اولیا و دانش‌آموزان برگزار شد و برای ایجاد دغدغه نماز در بین ادارات برای هر اداره یک دبیر ستاد اقامه نماز مشخص کردیم و جلسات آموزشی و گفتمانی را هم به‌صورت مجازی و حضوری به کمک مرکز تخصصی نماز استان برگزار کردیم.

هادی‌زاده اظهار کرد: ما باید فرهنگ نماز را در خانواده‌ها و ادارات نهادینه کنیم و یکی از موارد اجرایی برای ترویج فرهنگ نماز، اعلام اذان است. در تمامی مدارس و ادارات این موضوع را نهادینه کردیم تا مردم ازطریق دعوت‌نامه‌ای به نام اذان که خداوند داده است، دعوت شوند. حدود 40 درصد از مدارس‌ مکان مناسبی برای اقامه نماز ندارند و نماز را در راهروهای مدارس اقامه می‌کنند که نیازمند حمایت مسئولان آموزش و پرورش و خیران برای رفع این مشکل هستیم.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جغتای ادامه داد: بازسازی و زیباسازی نمازخانه‌های مدارس از دیگر موارد مهم به شمار می‌رود، به‌طوری که انسان برای ورود به نمازخانه رغبت داشته باشد که این کار را با همکاری امام جمعه شهرستان جغتای و فرماندار محترم انجام دادیم. علاوه بر آن تشویق یاوران نوجوان و جوان را در اولویت قرار دادیم و از کسانی که در امر نماز در مساجد و مدارس فعال هستند، در منزلشان و نزد خانواده از ایشان تقدیر می‌شود و حضور فرماندار و امام جمعه در مراسم تقدیر، احساس خوبی را میان خانواده ایجاد می‌کند.

وی گفت: تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری مسابقات، فضای فرهنگی و معنوی شهرستان را تغییر دهیم، برخی مسابقات که از سوی استان و کشور تدوین می‌شود، به‌شدت پیگیری و این موضوع گاه از تریبون نماز جمعه ترویج می‌شود، بدین‌ترتیب در صدد تدوین دوباره فرهنگ نماز از طریق برگزاری مسابقات نیز بوده‌ایم.

هادی‌زاده با بیان اینکه باید دغدغه و فرهنگ نماز را در بین نسل جوانان با مسئولیت دادن به خودشان ایجاد کنیم، اظهار کرد: باید از خودشان برای اقامه نماز کمک بگیریم. در مدارس کمیته‌هایی را با نام کمیته نماز راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن دانش‌اموزان خود وارد معرکه نماز می‌شوند. با فعال شدن ستاد اقامه نماز شهرستان جغتای نیز تاکنون بیش از 97 درصد وضعیت نمازخانه‌های ادارات، مدارس و مساجد ما تغییر یافته است، در حالی‌که قبل از آن برخی از ادارات حتی نمازخانه نداشتند که با برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز تقریباً تمامی نمازخانه‌های نهادها و ادارات فعال هستند.

انتهای پیام
captcha