راه‌اندازی کمیته مصلحین در مؤسسه قرآنی «ندای ملکوت» همدان
کد خبر: 4183930
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰

راه‌اندازی کمیته مصلحین در مؤسسه قرآنی «ندای ملکوت» همدان

مدیر مؤسسه قرآنی ندای ملکوت از راه‌اندازی کمیته مصلحین در این مؤسسه خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از ۴۰ پرونده به کمیته مصلحین در مؤسسه قرآنی «ندای ملکوت» ارسال شده که هشت مورد از این پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

قاسم جهان آرا، مدیر مؤسسه قرآنی ندای ملکوتقاسم جهان‌آرا، مدیر مؤسسه قرآنی ندای ملکوت، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: کمیته مصلحین در این مؤسسه قرآنی به‌منظور جلوگیری از گسترش طلاق و پیشگیری از اختلافات خانوادگی ایجاد شده است. در این ستاد علاوه بر حل و فصل دعاوی و اختلافات، ارشادهای لازم و آموزش و پاسخگویی به موضوعات حقوقی و بحث‌های مرتبط با خانواده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کمیته پرونده‌‎های ارسالی از دادگاه خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در سال جاری بیش از ۴۰ پرونده به کمیته مصلحین در مؤسسه قرآنی ندای ملکوت ارسال شده که هشت مورد از این پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

جهان‌آرا ادامه داد: این کمیته از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ در محل این مؤسسه قرآنی و با حضور افراد قرآنی آشنا با مسائل حقوقی و مشاوره که پیش از این در مؤسسه حقوقی فعالیت داشته‌اند، در حال بررسی پرونده این افراد است که از دادگاه خانواده ارجاع داده شده‌اند. عدم تفاهم در استرداد جهیزیه، وجود اختلافات خانوادگی و دعاوی شخصی و همچنین اختلاف برای دیدار فرزند در بین زوجینی که دچار اختلاف شدن از جمله پرونده‌های ارسالی از دادگاه خانواده است که به‌صورت کدخدامنشی و به‌منظور جلوگیری از حضور افراد در دادگاه‌ها حل و فصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خدمات بدون دریافت هرگونه وجهی ارائه می‌شود، افزود: گسترش فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی و همچنین گسترش اخلاق اسلامی براساس آیات و روایات، از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کمیته است.

جهان‌آرا با بیان اینکه کمیته مصلحین تقریبا یک سال است که در مؤسسه قرآنی ندای ملکوت راه‌اندازی شده است، گفت: هر هفته سه یا چهار پرونده در دادگاه خانواده قبل از صدور رأی به این کمیته ارجاع داده می‌شود، کمیته مصلحین علاوه بر این مؤسسه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان، شاهزاده حسین و چند مؤسسه قرآنی دیگر فعال است. این کمیته تحت نظارت ستاد مرکزی دادگستری استان همدان فعالیت می‌کند.

مدیر مؤسسه قرآنی ندای ملکوت با بیان اینکه مباحث مالی و اعتیاد و همچنین کاهش آستانه تحمل افراد از جمله مهم‌ترین مشکلات پرونده‌های ارجاعی به کمیته مصلحین است، اظهار کرد: براساس حدیثی از رسول اکرم(ص)، هر کس برای اصلاح امور زن و شوهری گام بردارد خداوند به او پاداش هزار شهید را خواهد داد که در راه حق کشته شده‌اند.

انتهای پیام
captcha