داستان‌خوانی به یاد جنگ غزه در جهاددانشگاهی اصفهان
کد خبر: 4184220
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

داستان‌خوانی به یاد جنگ غزه در جهاددانشگاهی اصفهان

جمعی از داستان‌نویسان و دانشجویان علاقه‌مند به ادبیات در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «زندگی در جنگ» در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان به خوانش داستان‌هایی از نویسندگان فلسطینی پرداختند.

ویژه‌برنامه «زندگی در جنگ» در جهاددانشگاهی اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، دورهمی ادبی «زندگی در جنگ» با خوانش داستان‌هایی کوتاه از نویسندگان فلسطینی، برگرفته از کتاب «غزه از بازگشت می‌نویسد» و همچنین نمایشنامه‌خوانی «نام من ریچل کوری است»، روز گذشته، چهارم آذرماه با حضور جمعی از داستان‌نویسان و دانشجویان علاقه‌مند، به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان و با مشارکت مجموعه ادبی روایت‌خانه در دفتر این سازمان برگزار شد.

در این برنامه، محمدعرفان آقاعابدی، زهرا شطی، سیدمحمد حجازی و فاطمه بکتاش به روایت داستان‌های مجموعه «غزه از بازگشت می‌نویسد» پرداختند. این مجموعه شامل داستان‌هایی کوتاه از 15 نویسنده فلسطینی است که به کوشش رفعت العرعیر گردآوری و با ترجمه امیرحسین حیدری در انتشارات آرما چاپ و منتشر شده است.

سپس، سوده امیرخانی به خوانش نمایشنامه «نام من ریچل کوری است» پرداخت و در ادامه نیز انیمیشن کوتاه «بی‌گناه» با محوریت حمله اسرائیل به بیمارستانی در غزه و شهادت کودکان به نمایش درآمد.

فاطمه آقاجانی، سرپرست گروه راویان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان انعکاس وقایع جنگ غزه برای دانشجویان را از اهداف برگزاری این دورهمی ادبی دانست و گفت: انتخاب کتاب و برگزاری این ویژه‌برنامه به پیشنهاد معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان انجام شد.

وی درباره کتاب «غزه از بازگشت می‌نویسد» بیان کرد: این کتاب شامل داستان‌هایی کوتاه از 15 نویسنده فلسطینی است که تعدادی از آنها در این برنامه خوانش شد.

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha