عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان‌شمالی دوباره آغاز شد
کد خبر: 4184514
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان‌شمالی دوباره آغاز شد

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی گفت : پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان که مدتی به علت کمبود اعتبار راکد مانده بود، عملیات ساخت آن دوباره آغاز شد.

سرهنگ مهدی الهی‌راد، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سرهنگ مهدی الهی‌راد، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان که مدتی به علت کمبود اعتبار راکد مانده بود، عملیات ساخت آن دوباره آغاز شد که تا دو سال آینده به پایان برسد، و این در حالیست که در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری همه سازمان‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون تنها ۷۰۰ مترمربع زیر بنا از باغ موزه ساخته شده و مابقی در دست اقدام است، گفت: این پروژه چندین سال بوده که در زمینی با گستره ۱۲ هکتار آغاز شده و برای این مجموعه فرهنگی ساختمانی با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.
الهی‌راد با اشاره به اینکه اسناد و آثار مربوط به دفاع مقدس استان جمع‌آوری نشده و بعضا از بین رفته‌اند، چون محلی برای نگهداری اسناد و آثار دفاع مقدس نداشته‌ایم، یادآورشد: بیشتر اسناد شهدا و رزمندگان در اداره ها و سازمان‌ها بایگانی است.
وی ادامه داد: شش سهمیه برای شهدای گمنام به این استان داده شده، اما به دلیل اینکه یادمان‌ها آماده نشده، فقط دو شهید گمنام به استان داده شده است.
محمد رضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: جمع آوری اسناد، آثار شهدا و نگهداری آن باید به روش علمی انجام شود تا نسل‌های آینده از این ارزش‌ها بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: نباید اسناد و مدارک شهدا به مرور زمان از بین روند و سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط و فرهنگی در این خصوص باید تلاش مضاعف کنند.
وی بر ساماندهی یادمان‌های شهدای استان نیز تاکید کرد، گفت: یادمان‌های شهدای گمنام نباید نیمه تمام رها شود.

 

انتهای پیام
captcha