پیام‌های تسلیت برای درگذشت بازیگر «امام علی (ع)» + فیلم
کد خبر: 4184567
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

پیام‌های تسلیت برای درگذشت بازیگر «امام علی (ع)» + فیلم

مسئولان و مدیران مختلف کشور در پی درگذشت پروانه معصومی هنرمند اخلاقگرا و انقلابی سینما و تلویزیون پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

در حال تکمیل / پیام اهالی سینما به مناسبت درگذشت پروانه معصومی +  فیلم

به گزارش ایکنا، روز گذشته ششم آذرماه، پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون در 78 سالگی به دلیل بیماری ریوی دار فانی را وداع گفت. از این بازیگر که دو بار سیمرغ بهترین بازیگر فیلم فجر را با فیلم‌های «گل‌های داوودی» و «جهیزیه برای رباب» از آن خود کرده است، بازی‌های درخشان بسیاری در یادها باقی مانده است. بازی در نقش همسر مالک اشتر در سریال «امام علی (ع)» و «مسافر ری» از جمله کارهای تأثیرگذار اوست.

به مناسبت درگذشت این هنرمند، مدیران و مراکز سینمایی پیام تسلیتی داده‌اند که بخشی از این پیام‌ها در ادامه منتشر می‌شود.

وزیر ارشاد: پائیز امسال، جامعه هنری ما هر هفته سوگوار شخصیتی برجسته بود

‏پائیز امسال، جامعه هنری ما هر هفته سوگوار شخصیتی برجسته بود و این روزها نیز درگذشت بازیگران پیشکسوت، خانم‌ها ‎بیتا فرهی و ‎پروانه معصومی بر شدت غم‌ها افزود. اینجانب تأثر عمیق خود را از فقدان این دو هنرمند ملی اعلام می‌کنم و برای آن‌ها طلب رحمت و برای بازماندگان طلب صبر دارم.

قالیباف: پروانه معصومی چهره‌ای با اخلاق در هنر بود

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف و تأثر از درگذشت پروانه معصومی هنرمند پیشکسوت و بازیگر توانمند سینما و تلویزیون در پیامی نوشت: این بانوی گرامی به‌عنوان چهره پرتلاش و با اخلاق در عرصه هنر و در رشته بازیگری طی سال‌ها با درخشش در آثار متعدد به ایفای نقش‌های ماندگار پرداختند که همین امر باعث برخورداری از محبوبیت و مقبولیت در بین مردم شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و سینمایی کشور، آشنایان و خانواده محترم، برای این مرحومه مغفوره رحمت و رضوان‌الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

محمد خزاعی: او بانوی خاطره‌ساز سینمای ایران بود

متن پیام محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است؛

انالله واناالیه راجعون

درگذشت هنرمند فرهیخته، بانو پروانه معصومی باعث تالم و تاثر بسیار شد. زنده‌یاد معصومی طی چندین دهه حضور بی‌وقفه و تاثیرگذار در سینما وتلویزیون در آثار ماندگار بسیاری به ایفای نقش پرداخت و موفق به خلق شخصیت‌های جذاب و متفاوتی شد که در حافظه تاریخی مردم خواهد ماند.

او، از پیشکسوتان هنر اصیل و شریف؛ و بازیگری متعهد و اخلاق‌گرایی بود که هنرش را برای جامعه و مردم به خدمت گرفت و بی تردید، سهم بسزایی در تولید تعدادی از آثار درخشان سینمای بعد از انقلاب داشت. زنده‌یاد معصومی نماینده چهره با وقار بازیگری زن در سینمای بعد از انقلاب بود که در بسیاری از آثار، شاخصه‌های مختلف یک زن مسلمان را به نمایش گذاشت.

اینجانب ضمن همدردی با خانواده آن مرحومه و جامعه هنری از خداوند منان برای آن مرحومه رحمت واسعه و غفران الهی مسئلت دارم.

زین العابدین: خانم معصومی نیم قرن حضور تاثیرگذار داشت

متن پیام مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به این شرح است:

همه به سوی او بازمی‌گردیم

سینما و عرصه تولیدات نمایشی، یکی از هنرمندان نجیب و شریف خود را از دست داد.

ضایعه فقدان بانوی هنرمند سینما و تلویزیون ایران، مرحومه مغفوره سرکار خانم پروانه معصومی موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. نیم قرن حضور تأثیرگذار ایشان در عرصه بازیگری و ایفای نقش‌های ماندگار، تصاویر و خاطرات ارزشمندی را از وی در حافظه علاقمندان و سینما دوستان ثبت کرد. پایبندی به سبک زندگی ایرانی - اسلامی و  توجه به ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی از جمله خصوصیات شاخص رفتاری خانم معصومی بود.

درگذشت این بانوی هنرمند را به جامعه محترم سینمایی و همچنین همه علاقمندان آثار سرکار خانم معصومی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای زندگی ابدی ایشان مغفرت و رحمت واسعه مسئلت دارم.

مجتبی امینی: بازگشت همه به سوی خداوند مهربان است

پیام مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر به مناسبت درگذشت پروانه معصومه بدین شرح است؛

خبر ناگوار و ناگهانی درگذشت بانوی مهربان، محبوب، محجوب و باوقار سینمای کشورمان سرکار خانم  پروانه معصومی باعث اندوه فراوان شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و همدردی، برای بازماندگان و به‌ویژه خانواده محترم ایشان صبر جمیل و برای آن مرحومه غفران واسعه الهی مسئلت می‌دارم.

بی شک یاد و خاطره نقش‌آفرینی‌های این هنرمند فقید و اولین بازیگر زن برگزیده ادوار جشنواره فیلم فجر در ذهن علاقمندان سینما و تلویزیون جاودانه خواهد ماند.

پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان

پروانه معصومی درگذشت و بازی درخشان وی در «گلهای داوودی»، «مسافر ری» و «امام علی (ع)» در خاطره‌ها ماند. بانوی صبور و مقاومی که انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای آن را برگزید و محکم و استوار پای این انتخاب ایستاد. بارها از ارادت خود به رهبر انقلاب گفت و اهمیت کار هنرمندانه در انعکاس جلوه‌های زیبای دفاع مقدس را خاطرنشان کرد. روح آن هنرمند محبوب و بانوی مقاوم قرین الطاف الهی و در این ایام، مورد عنایت خاصه حضرت فاطمه سلام الله علیها باد.

معاون سیما: هنرمندی توانا و بصیر که روح و جانش با نسیم روح بخش انقلاب به پرواز درآمد

محسن برمهانی در پیامی درگذشت پروانه معصومی هنرمند پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است: انا لله و انا الیه راجعون

همزمان با ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها جامعه هنری و خانواده بزرگ سیما، داغدار درگذشت بازیگری مردمی، خوش نام و خوش‌اخلاق است. هنرمندی توانا و بصیر که روح و جانش با نسیم روح بخش انقلاب به پرواز درآمد و نقش آفرینی‌ های درخشان و پایبندی اش به اصول و ارزش ها از یاد و خاطره‌ها فراموش نخواهد شد.

پروانه معصومی پیشکسوت ترازِ عرصه هنر ، با بیش از پنج دهه فعالیت در آثار تلویزیونی و سینمایی، بارها در قامت مادری مهربان و دلسوز ، قاب‌هایی خاطره انگیز و ماندگار را برای مردم به یادگار گذاشت.

از جمله آثار ماندگار مرحومه معصومی می توان به هنرنمایی در فیلم‌هایی همچون گل‌های داوودی، ناخدا خورشید و بازی در سریال‌هایی همچون یوسف پیامبر، کوچک جنگلی ، پلیس جوان و در کنار پروانه‌ها اشاره کرد.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم این هنرمند و جامعه رسانه‌ای و هنری کشور ابراز داشته و برای آن مرحومه آرامش و غفران از درگاه حق مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha