اجلاسیه استانی نماز در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4184629
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

اجلاسیه استانی نماز در کرمان برگزار شد

اجلاسیه استانی نماز با محوریت نماز و نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد در کرمان برگزار و سند پنج ساله نماز استان که از سوی جهاددانشگاهی کرمان تهیه شده است، رونمایی شد.

اجلاسیه استانی نماز در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، نهمین اجلاسیه استانی نماز با محوریت نماز و نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد با حضور مسئولان کشوری و مسئولان استانی، روحانیت، دانش‌آموزان و دانشجویان صبح امروز، هفتم آذرماه در سالن همایش استانداری کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با بیان اینکه نماز فعل مکلف و مهمترین فروع دین است، اظهار کرد: براساس روایتی از پیامبر(ص) سیمای دین نماز است. نماز توجه به خدا را افزایش داده و آثار بسیاری دارد و سبب تقرب به خدا و دوری از پلیدی‌ها می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در حوزه نماز به مأموریت خود خوب عمل نمی‌کنیم و گاهی برخی نماز را ضایع می‌کنند، اظهار کرد: درخواست داریم این اجلاسیه سالانه به سمتی برود که برای به پای نماز ایستادن ماندن راهکار ارائه شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با بیان اینکه نماز مهمترین کار است، گفت: نماز مهمترین دستور الهی است که از آن گذشتی نیست و وظیفه ما در دولت کمک به اقامه نماز در همه حوزه‌های آن است. کارهای مهمی در حوزه نماز در استان انجام شده است و در تابستان امسال نیز برنامه‌های خوبی برای مدیران مدارس و معلمان برگزار شد.

استاندار کرمان در ادامه به کارهای انجام شده در استان در ارتباط با نماز پرداخت و افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، تدوین سند اقامه نماز استان از سوی جهاددانشگاهی کرمان، برگزاری سالانه اجلاسیه‌های نماز و... از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور، مدیر ستاد اقامه استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه اجلاسیه نماز یک اذان عمومی برای فرهنگ‌سازی نماز است و برای سلامت معنوی و اجتماعی مؤثر است، گفت: اجلاس استانی نماز هر سال در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود و اجلاسیه سراسری نیز هر سال به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود که امسال استان زنجان میزبان اجلاس سراسری خواهد بود.

در پایان این اجلاسیه از سند پنج ساله نماز استان که از سوی جهاددانشگاهی کرمان تهیه شده است، رونمایی شد و دستگاه‌های برتر استان کرمان در حوزه نماز تقدیر شدند.

انتهای پیام
captcha