نمازخانه‌ها باید دل‌انگیزترین محیط مدارس باشند
کد خبر: 4184655
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نمازخانه‌ها باید دل‌انگیزترین محیط مدارس باشند

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه در مورد نماز مبتلا به کارهای کلیشه‌ای نشوید، گفت: اگر بخواهیم خاطرات شیرین برای نسل جوان بسازیم نمازخانه‌ها باید دل‌انگیزترین محیط مدارس باشند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشوربه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز، هفتم آذرماه در نهمین اجلاسیه استانی نماز در سالن همایش استانداری کرمان به روایتی از پیامبر(ص) درخصوص کیفیت نماز حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: شیعیان حضرت فاطمه زهرا(س) با کیفیت نماز خود مشخص می‌شوند و جلوه ویژه شیعه بودن آنها نماز است.

وی با بیان اینکه نماز محبوب ائمه اطهار(ع) و یکی از جلوه‌های سنخیت با عالم اولیا است، افزود: براساس آیات قرآن نخستین و آخرین ویژگی بندگان خوب خداوند و مؤمنان اهل نماز بودن است و همه احوالات آنها در نماز آنها تعریف می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان در دو سوره معارج و مؤمنون، اظهار کرد: حفاظت از نماز در این دو سوره مورد توجه است و کسانی که به حقیقت نماز می‌رسند از آن محافظت می‌کند.

وی با بیان اینکه فقط اهل نماز از جاذبه‌های دنیا جدا می‌شوند و این دنیا تنها با نماز معنا می‌‌یابد، تصریح کرد: حاج قاسم به نماز پایبند بود و شجاعت، لطافت طبع، تواضع، نگاه تربیتی، رشادت، سلحشوری، عزت، بصیرت و نازک اندیشی خود را از نماز داشت و اگر کسی به این خزانه ابدی (نماز) متصل شد، اینگونه می‌شود و عالم خاصی دارد و براساس قرآن رنگ، زبان، معاشرت، سیاست و کیاست خدایی پیدا می‌کند. به همین دلیل در حاج قاسم که در قله کار سیاسی است نیرنگ نمی‌بینیم و او حیله‌گری سیاست را نداشت.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه نماز معجزه می‌کند، گفت: در مورد نماز مبتلا به کارهای کلیشه‌ای نشوید زیرا جواب نمی‌دهد. نماز باید دلی و فطری شود و به تعبیر امام صادق(ع) باید نماز را در آغوش کشید و باید با نماز خود عشق کنیم و اگر با نماز باشیم کار ما درست می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در پایان با گلایه از برنامه‌ریزی مدارس بر برپایی نماز و شرکت کردن فقط گروهی در نماز، نقش آموزش نماز در مدارس را مهم دانست و با بیان اینکه معلمان می‌توانند حس نماز را به دانش‌آموزان منتقل کنند، گفت: اگر بخواهیم خاطرات شیرین برای نسل جوان بسازیم نمازخانه‌ها باید دل‌انگیزترین محیط مدارس باشند.

انتهای پیام
captcha