افزایش سن بازنشستگی به‌دور از انصاف است
کد خبر: 4184952
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

افزایش سن بازنشستگی به‌دور از انصاف است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استدلال دولت برای افزایش سن بازنشستگی کمک به صندوق‌های بازنشستگی بود، گفت: هر بیمه‌شونده در زمانی که به‌کارگیری می‌شود در حقیقت یک توافق نانوشته با کارفرما می‌بندد که مدت توافق هم ۳۰ سال بوده، که افزایش تعداد سال‌ها در میانه قرارداد، منصفانه نیست.

جدی، نماینده مردم شیروانبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست خبری، با اشاره به اینکه استدلال دولت برای افزایش سن بازنشستگی کمک به صندوق‌های بازنشستگی بود، گفت: هر بیمه‌شونده در زمانی که به‌کارگیری می‌شود در حقیقت یک توافق نانوشته با کارفرما می‌بندد که مدت توافق هم ۳۰ سال بوده، که افزایش تعداد سال‌ها در میانه قرارداد، منصفانه نیست. 
 
وی ادامه داد: دلیل دوم دولت برای مطرح‌کردن این طرح، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی است که این مشکل توسط صندوق‌ها و دولت حل شود نه اینکه مردم جور ورشکستگی این صندوق‌ها را بکشد.
 
جدی این طرح را مغایر با قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان که طی سال‌های گذشته در مجلس مصوب شد، برشمرد، افزود: امیدوارم شورای نگهبان این طرح را رد کند تا این موارد اصلاح شود.
 
وی با اشاره به خیانت‌هایی که گذشتگان در حق خراسان‌شمالی انجام داده‌اند، افزود: مسیر راه‌آهن به نقاب، جوین، اسفراین، شیروان و بجنورد سبب شد که احداث راه‌آهن، مشهد_بجنورد_گرگان متوقف شود که این در حقیقت مصداق خیانت در حق مردم استان است.
 
جدی تصریح کرد: خیانت دوم را افرادی در حق خراسان‌شمالی مرتکب شدند که جاده جاجرم به بجنورد را که برای کاهش طول مسیر بود به مسیر جاجرم، سنخواست، میامی تا قوچان تغییر دادند و عملاً مسیر دسترسی نزدیک به مرکز استان را طولانی‌تر کردند.
 
این نماینده مردم خراسان‌شمالی در ادامه از اعلام خیانت سوم صرف‌نظر کرد.
انتهای پیام
captcha