۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی پرداخت شد
کد خبر: 4189623
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی پرداخت شد

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: طی ۹ ماهه امسال ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۴۳ نفر فراهم شد.

محمد اربابی، مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی،محمد اربابی، مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،گفت: امسال ۹۴۲ نفر از متقاضیان ایجاد اشتغال‌های خانگی از تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی افزود: یک‌هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال اعتبار در این مدت در حوزه مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی شامل صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تخصیص داده شده است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی تصریح کرد: یک‌هزار و ۴۱۴ طرح مشاغل خانگی از سوی این دستگاه‌ها به ارزش یک هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی افزود: مشاغل خانگی تاکنون توانسته است یکی از بستر های مهم شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها را را نسبت به ظرفیت‌های موجود ایجاد کند.

اربابی گفت: مشاغل خانگی نقش مهمی در اشتغال استان داشته است به نحوی که با کاهش هزینه‌های جاری نسبت به مشاغل آزاد گرایش به این حوزه روز به روز بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی اظهار کرد: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح‌های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

گفتنی است که مشاغل خانگی، مشاغلی است که بیشتر در منازل و محل سکونت و زندگی فرد اجرا می‌شود، اجرای مشاغل خانگی نیاز به فضای زیاد ندارد، همچنین در این طرح‌ها نیاز به پرداخت اجاره مکان نیست از این رو هزینه‌ها برای ایجاد اشتغال کمتر است.

انتهای پیام
captcha