ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حادثه تروریستی کرمان
کد خبر: 4191904
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حادثه تروریستی کرمان

در ادامه محکومیت حادثه تروریستی در شهر کرمان در نزدیکی مرقد سردار شهید قاسم سلیمانی، الازهر مصر این حادثه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، الازهر در واکنش به حادثه تروریستی عصر چهارشنبه در گلزار شهدای شهر کرمان بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: الازهر دو انفجار تروریستی که در نزدیکی گلزار شهر کرمان در جمهوری اسلامی ایران روی داده و بر اساس رسانه‌ها و نهادهای رسمی ایران بیش از ۱۰۰ کشته و نزدیک به ۲۰۰ زخمی بر جای گذاشته را به شدت محکوم می‌کند.

الازهر مصر در ادامه این بیانیه ضمن تأکید بر مخالفت قاطعانه خود با همه انواع خشونت و تروریسم که بی‌گناهان را هدف قرار می‌دهد، حرمت زنده‌ها و مردگان را نقض می‌کند و افراد بی خطر را به وحشت می‌اندازد، درخواست خود مبنی بر لزوم تلاش در راستای یافتن یک راهبرد جهانی برای نابودی تروریسم، رهایی جهان از شر آن و تحقق امنیت و صلح برای افراد و جوامع را بار دیگر تکرار کرد.

این نهاد مذهبی مصر در پایان بیانیه خود نیز آورده است: الازهر ضمن محکومیت این حادثه تروریستی بزدلانه، تسلیت صمیمانه خود را به خانواده قربانیان و ملت ایران اعلام می‌کند و از خداوند متعال برای قربانیان رحمت و مغفرت و برای مجروحان نیز شفای عاجل را مسئلت می‌دارد.

نخست‌وزیر و رئیس اقلیم کردستان: به دولت و ملت ایران تسلیت می‌گوییم

مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان حمله تروریستی کرمان و شهادت شهروندان ایرانی را محکوم کرد.

 بارزانی با ارسال پیامی به جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس، این حمله تروریستی را بزدلانه خواند.

در این پیام آمدە است: به خانواده‌های قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنم.

در همین رابطه نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان گفت: حملات تروریستی امروز شهر کرمان در جمهوری اسلامی ایران را که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها شهروند ایرانی شد، محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این مصیبت وارده را به رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوییم و برای جان باختگان رحمت و برای خانواده‌هایشان صبر و شکیبایی و برای مجروحان شفای عاجل خواستاریم.

پیام تسلیت رئیس جمهور تاجیکستان

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی به سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بی‌گناه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: در رابطه با پیامدهای ناگوار حمله تروریستی کرمان که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شد، مراتب همدردی و تسلیت خود را به شما، مردم دوست و برادر ایران، بستگان قربانیان ابراز می‌کنم.

از خداوند متعال برای قربانیان رحمت و مغفرت و برای تمامی مجروحان شفای عاجل و کامل مسئلت دارم.

جمهوری تاجیکستان مانند همیشه تروریسم را در تمامی مظاهر آن به شدت محکوم و پیوسته بر لزوم مبارزه بی‌وقفانه با آن تاکید می‌‌کند.

جمعیت عمل اسلامی بحرین: باید دست تروریسم صهیونیستی - آمریکایی قطع شود

جمعیت «العمل الاسلامی» (امل) بحرین با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی عصر روز چهارشنبه در شهر کرمان، اعلام کرد:«بار دیگر دست جنایتکار تروریسم صهیونیستی- آمریکایی به سوی سرزمین‌های جمهوری اسلامی ایران دراز شد تا همزمان با سالگرد شهادت فرمانده حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همرزمانشان و در هفتمین روز شهادت سید رضی الموسوی و یک روز پس از ترور فرمانده فلسطینی صالح العاروری و همراهانش در بیروت، جان مردم بی‌گناه را در گلزار ​​شهدای کرمان بگیرد.

جمعیت امل بحرین در ادامه شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه ایران در این حادثه تروریستی را «یک اقدام مجرمانه بزرگ» و در تضاد کامل با همه ادیان الهی و عرف‌های انسانی توصیف کرد و اعلام کرد: این اقدام ناجوانمردانه، جنایتکارانه، تروریستی را به شدیدترین الفاظ محکوم و بر لزوم قطع دست تروریسم صهیونیستی- آمریکایی و عوامل آن تاکید می‌کنیم. از خداوند متعال برای شهدای صالح، علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم و برای خانواده هایشان صبر و اجر می‌خواهیم.ما از خدا هستیم و به سوی او باز خواهیم گشت.

الازهر: انفجارهای کرمان را محکوم می‌کنیم

الازهر مصر ضمن محکومیت شدید انفجارهای اخیر در گلزار شهدای کرمان، به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی بزدلانه و ملت ایران تسلیت گفت.

نخست وزیر مالزی با انتشار پیامی انفجارهای تروریستی کرمان را محکوم کرد

 انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس انفجارهای وحشیانه تروریستی در کرمان  را محکوم کرد. این پیام در رسانه های گروهی مالزی بازتاب زیادی داشت. در این پیام چنین آمده است: انتشار خبر انفجار چند بمب در استان کرمان در ایران در روز گذشته،  بسیار ناراحت کننده بود. نزدیک به ۱۰۰ نفر بیگناه کشته و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. مالزی هر گونه خشونت علیه بیگناهان را بشدت محکوم می کند. تقریبا سه ماه است که جهان شاهد قتل عام بیگناهان توسط اسرائیل در فلسطین می باشد که آخرین ان دو روز گذشته در لبنان بود. مالزی مراتب تسلیت و همبستگی خود را با کشور دوست جمهوری اسلامی ایران و شهروندان این کشور اعلام می دارد. مالزی همچنان خواستار ان است که عامل اصلی این اقدام خشونت آمیز بدست عدالت سپرده شود. در سال جدید،  مالزی جهان را به اعتراض علیه فرهنگ خشونت و دشمنی و نجات بشریت دعوت می کند.

ابراز همدردی هند با دولت و ملت ایران

سخنگوی وزارت خارجه هند تصریح کرد: از انفجارهای مهیب در شهر کرمان ایران شوکه و اندوهگین هستیم. در این زمان سخت، ما همبستگی خود را با دولت و ملت ایران اعلام می کنیم. اندیشه و دعای ما همراه خانواده‌های قربانیان و مجروحان است.

ابراز همدردی کره جنوبی با دولت و ملت ایران

دولت کره جنوبی، حملات و بمب گذاری صورت گرفته در کرمان که منجر به کشته شدن حدود یکصد نفر و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان گردید را قویاً محکوم نموده و مراتب تأسف عمیق خود را از این حملات اعلام می دارد.

چین اقدام تروریستی کرمان را محکوم کرد

وانگ وِنبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین حملات تروریستی گلزار شهدای کرمان را به شدت محکوم کرد و ضمن تسلیت به خانواده قربانیان و مجروحان حملات، خاطرنشان کرد چین از تلاش‌های ایران برای حفظ امنیت و ثبات ملی خود قاطعانه حمایت می‌کند

سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی کرمان را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی بحادثه تروریستی کرمان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و اعلام کرد:. ما در کنار دولت جمهوری اسلامی ایران هستیم.

تشکلیلات خودگردان فلسطين  انفجارهای کرمان را محکوم کرد

وزارت خارجه و امور مهاجرین (تشکیلات خودگردان فلسطین) انفجارهایی که شهروندان بی‌گناه در ایران را هدف قرار داد محکوم می کند و آن را اقدامی کاملا تروریستی می‌داند که منجر به ده‌ها کشته و زخمی شد.

سوئیس حمله تروریستی در کرمان را شدیدا محکوم کرد 

وزارت خارجه سوئیس تأکید کرد: آمار بالای جانباختگان ما را وحشت زده کرده است، با خانواده قربانیان ابراز همبستگی می‌کنیم.

نیوزیلند حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت

وزارت خارجه ی نیوزیلند در پی انفجارهای کرمان اعلام کرد: قلب ما در پی حمله وحشتناک تروریستی کرمان با مردم ایران است. نیوزیلند تمامی اشکال تروریسم در هر مکانی را محکوم می‌کند. ما به بازماندگان کشته شدگان این واقعه تسلیت می‌گوییم.

 

انتهای پیام
captcha