تسلیم‌ناپذیری ویژگی بارز زنده‌یاد آشتیانی بود
کد خبر: 4192092
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸

تسلیم‌ناپذیری ویژگی بارز زنده‌یاد آشتیانی بود

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گلستان با بیان‌ اینکه آشتیانی پایه‌گذار درمان سلول‌های بنیادی در کشور بود، گفت: ایشان دنبال حل مشکل به‌جای تسلیم شدن در برابر مشکل بود.

محسن قلی پور، معاون پژوهشی جهاددانشگاهیمحسن قلی‌پور، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گلستان، ضمن گرامیداشت هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: سعید کاظمی آشتیانی یک نام آشنا بین اعضای سازمان جهاددانشگاهی است.

 معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که زنده یاد کاظمی آشتیانی را به عنوان یک الگو معرفی کرده، ادامه داد: این شخصیت برجسته علمی دارای سجایای اخلاقی همچون مؤمن، جهادی، بسیجی و دانشمند بود.

قلی پور با تأکید بر اینکه مرحوم آشتیانی نهالی را در حوزه پزشکی کاشت که امروز ثمر داده، اظهار کرد: این امر بیانگر نقش مؤثر این بزرگمرد در حوزه تخصصی خود، کشور و ارتقا سلامت جامعه بوده، لذا مقام معظم رهبری زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را هم طراز با شهید فخزی زاده دانسته است.

وی از زنده‌یاد کاظمی آشتیانی به‌ عنوان یک فرد فعال فرهنگی و جهادی یاد کرد و افزود: هسته اولیه جهاد پزشکی در سال 65 را  با نگاه جهادی و خدمت به مردم راه‌اندازی کرده و سعی در احداث مراکز درمانی در مناطق محروم داشت.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گلستان با بیان‌ اینکه آشتیانی پایه‌گذار درمان سلول‌های بنیادی در کشور بود، ادامه داد: زنده‌یاد آشتیانی همواره به دنبال حل مشکل به‌جای تسلیم شدن در برابر مشکل بود و ما حصل این نگاه به بار نشستن مجموعه رویان شد.

قلی‌پور با اشاره به اینکه امروزه درصد موفقیت کشور در بحث درمان ناباروری بالاتر از متوسط جهانی است، گفت: بحث کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان در زمینه علوم تولید مثل و سلول بنیادی از جمله کارهای این شخصیت علمی برجسته کشور بوده که در مجامع بین‌المللی توانست ضریب نفوذ مناسبی را بدست آورد.

وی بانک خون بندناف رویان را از نمایندگی‌های فعال در جهادانشگاهی گلستان دانست و گفت: این مرکز در استان گلستان بالغ بر یک هزار و 300 سلول بنیادی خون بندناف جمع‌آوری شده و به شرکت دانش بنیان فناوری بن یاخته‌های رویان تحویل داده شده است.

انتهای پیام
captcha