مرکز تشخیص و درمان سرطان بانوان در بجنورد افتتاح شد
کد خبر: 4192665
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

مرکز تشخیص و درمان سرطان بانوان در بجنورد افتتاح شد

سومین مرکز شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان‌های بانوان، با حضور استاندار، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بجنورد، و رئیس پژوهشکده سرطان معتمد در بجنورد برگزار شد

مرکز تشخیص و درمان سرطان بانوان در بجنورد افتتاح شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، این مرکز در اجرای طرح ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان، چهارمین مرکز کشوری این شبکه در مجموعه درمانی جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی افتتاح شد.
 
متخصصان پژوهشکده سرطان معتمد در اولین روز اجرای این طرح (۱۵ دی ماه) خدمات تشخیصی تخصصی شامل معاینه، سونوگرافی، ماموگرافی و آزمایشات تکمیلی را به صورت رایگان به حدود ۳۵۰ تن از بانوان بجنوردی ارائه دادند.
 
با تمهیدات پیش‌بینی‌شده، بیماران شناسایی‌شده در این طرح که نیاز به عمل جراحی و دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران اعزام و به صورت رایگان درمان می‌شوند.
 
در راستای اهمیت فعالیت‌های ترویجی در پیشگیری از سرطان پستان و سایر سرطان‌های بانوان در کنار فعالیت تیم غربالگری، روابط عمومی پژوهشکده نیز با ارائه بروشور، فیلم‌های آموزشی و ترویجی، اطلاعات لازم در خصوص راه‌های پیشگیری، اهمیت تشخیص به موقع بیماری در موفقیت درمان و ضرورت انجام معاینه‌ها و آزمایش‌های دوره‌ای را به بانوان بجنوردی ارائه دادند.
 
انتهای پیام
captcha